י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
גזירת הגיוס

עשה ולא תעשה: כללים נחוצים לטסים לאומן כדי שלא תסתבכו

מחשש לסיבוכים בגבולות – אגודת בני הישיבות מפרסמת כללי עשה ולא תעשה לבחורי ישיבות הנוסעים לאומן לראש השנה. "בחור שתאריך החיול שלו כבר עבר, אינו יכול לצאת מהארץ, גם אם ברישומים עליו לא מופיע צו עיכוב יציאה מהארץ ואם יגיע לנמל התעופה ייעצר".

עשה ולא תעשה: כללים נחוצים לטסים לאומן כדי שלא תסתבכו
חסידי ברסלב באומן צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לקראת ראש השנה, ב'אגודת בני הישיבות' - מיסודם של גדולי ישראל, מפרסמים כללי עשה ואל תעשה לנוסעים לאומן – ברקע גזירת הגיוס המרחפת על עולם התורה כולו בארץ ישראל, והחשש מפני גל הסתבכויות של צעירים הנוסעים לשהות בראש השנה בציון של רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן שבאוקראינה.

את הכללים המשפטיים שמפרסמת 'אגודת בני הישיבות' התווה פרקליט הצמרת מנחם שטאובר, שמלווה את כלל הפעילות המשפטית של 'אגודת בני הישיבות' בכל הנוגע לייעוץ והכוונה של אלפי תלמידי הישיבות שהפכו בחודשים האחרונים למלש"בים בעקבות גזירת הבג"ץ.

במסמך ההנחיות נכתב:

"ערב ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ה - הנחיות משפטיות למתעתדים לצאת לחו"ל. 

מושג המפתח הינו: תאריך החיול.

1. בחור שעדיין לא הגיע תאריך החיול שלו, יכול לבדוק במרכז השירות והמידע הארצי של רשות האוכלוסין וההגירה במספר *3450 האם הוצא כנגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. אם לא, ניתן לצאת בלב רגוע.

2. לתשומת לב - בירור המעמד המשפטי מול גורמי הצבא מתועד ומהווה הוכחה לכך שהמלש"ב מודע לצווי ההתייצבות ועלול לסבך משפטית.

3. אם תאריך החיול חל במהלך השהות בחו"ל, על פי נהלי הצבא נספרים 21 "ימי נפקדות", במהלכם לא יבוצע מעצר. אולם הנסיון הוכיח כי לעיתים רחוקות מתבצעים מעצרים גם במהלך ימי הנפקדות, וקיים חשש סביר למעצר בחזרה לארץ.

4. בחור שתאריך החיול שלו כבר עבר, אינו יכול לצאת מהארץ, גם אם ברישומים עליו לא מופיע צו עיכוב יציאה מהארץ ואם יגיע לנמל התעופה ייעצר.

5. בחור שלא התייצב כהוראת גדולי ישראל שליט"א, וכבר עבר זמן ניכר מאז קבלת צו התייצבות, ייתכן שנקבע לו תאריך חיול שלא בידיעתו. על מנת לבדוק זאת באופן בטוח מומלץ ליצור קשר עם משרדי אגודת בני הישיבות במספר 02-31-32-140.

6. טרם יציאה לחו"ל יש לברר היטב את הנתונים הנ"ל, יש לתת את הדעת שלא לסמוך על תשובות מעורפלות העלולות לסבך אתכם שלא לצורך.

באדיבות המצלםההנחיות המשפטיותצילום: באדיבות המצלם

גזירת הגיוס אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}