י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
אחרי מתקפת הביפרים

המומחה לסייבר מזהיר: "לישראל יש הרבה הפתעות בשרוול"

בכיר לשעבר אמר כי לחיזבאללה לא יהיה קל להקים מערכת תקשורת חדשה. רפאל פרנקו, לשעבר סגן ראש מערך הסייבר הלאומי בישראל, אמר כי "הפעולה נועזת, ויוצאת דופן". "אם אכן תפרוץ מלחמה, לישראל יש הרבה הפתעות בשרוול", אמר פרנקו מבלי לפרט

המומחה לסייבר מזהיר: "לישראל יש הרבה הפתעות בשרוול"
מתקפת הביפרים על חיזבאללה צילום: שאטרסטוק

רפאל פרנקו, מנכ"ל ומייסד חברת קוד בלו וסגן ראש מערך הסייבר הלאומי לשעבר אמר כי "מעולם לא היה מבצע הרג ממוקד דומה למתקפת הביפרים בלבנון".

בראיון ל"טיימס אוף ישראל" הוא אמר: "זה היה מדויק". פרנקו סירב להגיב כשנשאל האם ישראל אחראית. "לפני מספר חודשים החליט חיזבאללה להצטייד בביפרים", אמר. "ההחלטה הזו היא בעיניי נקודת המפנה האמיתית. נסראללה הבין שהוא לא יכול להשתמש יותר בטלפונים סלולריים", אמר.

בנאום ששודר בפברואר, נסראללה קרא לא להשתמש בטלפונים סלולריים בשל חשש שישראל תעקוב אחריהם והזהיר: "אתה שואל אותי איפה הסוכן. אני אומר לך שהטלפון בידיים שלך, בידי אשתך ובידי הילדים שלך הוא הסוכן".

לפי הניו יורק טיימס, ישראל השקיעה מיליונים בפיתוח טכנולוגיות חדשות לפריצה לטלפונים, ובעלי ברית של חיזבאללה הזהירו את נסראללה מהסכנה. נסראללה אסר על טלפונים סלולריים בישיבות שקיים חיזבאללה, הוא הורה ללוחמיו לשאת ביפרים, והחליט שהפקודות יינתנו דרכם.

"השלב הבא", אמר פרנקו, "הוא הבנת כל שרשרת האספקה ​​של חיזבאללה - רכש, הפצה, תקציב. יכול להיות שהם קנו את הביפרים מחברת קש ישראלית".

פרנקו טען כי "המשתמש אינו מודע למה שנעשה למכשיר ואין לו זמן להגיב לפני מתקפה. על ידי לימוד טוב מאוד של המכשיר, אתה יכול לגעת בתוכנה או בחומרה שלו מבלי שהמשתמש יידע".

בטווח הקצר, חיזבאללה יצטרך להשתמש בשליחים או בטלפונים סלולריים כדי לתקשר עם הלוחמים, הוא ציין כי גם אם איראן תשלח לחיזבאללה ציוד תקשורת מתקדם, יעברו שבועות, אם לא חודשים, עד שמערכת חדשה תהיה מבצעית.

"זה ייקח שבועות ללמוד את המערכת", אמר פרנקו, "ולהתרגל להשתמש בה ולסמוך עליה. והאמון שלהם במערכות התקשורת שלהם נמוך מאוד". הוא ציין כי כעת לישראל יש חלון של מספר שבועות שבו היא יכולה להחליט אם היא רוצה להסלים למלחמה בקנה מידה מלא או ללחוץ על חיזבאללה להסדר מדיני.

"אם אכן תפרוץ מלחמה, לישראל יש הרבה הפתעות בשרוול", אמר פרנקו מבלי לפרט.

 

 

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מתקפת הפתע על ישראל (2023) נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}