י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
"התפוצץ בתיבת הדואר"

העולם בהלם: ביפרים הוכנסו ללבנון גם במהלך השבוע האחרון

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר כי החיסול בביירות הוא "תוצאה טובה". הביפרים הוכנסו ללבנון גם במהלך השבוע האחרון, אחד אפילו "התפוצץ בתיבת הדואר"

העולם בהלם: ביפרים הוכנסו ללבנון גם במהלך השבוע האחרון
מתקפת הביפרים על חיזבאללה צילום: שאטרסטוק

בעולם, ובארצות הברית בפרט, ממשיכים להתפעל מההישגים המודיעיניים של ישראל שהצליחה תוך ימים ספורים לפגוע באלפי פעילי חיזבאללה בפיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר, ולחסל את צמרת הפיקוד של כוח רדואן בתקיפה אחת בביירות.

לצד זאת, יש חשש ממלחמה כוללת במזרח התיכון. היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן אמנם אמר כי לחיסול בביירות הייתה "תוצאה טובה", אך בממשל האמריקני ישנם גם קולות אחרים.

ב'וושינגטון פוסט' דווח כי  ישראל לא הודיעה לארה"ב מראש על מתקפת הביפרים ומכשירי הקשר. "בכירי הבית הלבן הציגו מגוון תגובות החל מ'הערצה נדהמת' על כך שישראל יכולה להוציא אל הפועל 'תוכנית גאונית' שכזו, ועד ל'חרדה' מכך שהפעולה תביא למלחמה אזורית".

ברויטרס דווח כי חיזבאללה חילק את הביפרים לאנשיו החל מ-2022 ועד לימים האחרונים ממש כשלפחות אחד המכשירים התפוצץ כשהוא עדיין בתיבת הדואר של המחבל שאליו יועד. בכל מכשיר הוחבאו "עד 3 גרם" של חומר נפץ, וחיזבאללה לא עלה על כך במשך חודשים - על אף שבדק את המכשירים אחרי הגעתם.

עוד דווח, כי כחלק מהבדיקה, חיזבאללה העבירה את המכשירים גם בשדות תעופה - כדי לוודא שאינם מפעילים התרעות מחומר נפץ. גורם אבטחה אמר לרויטרס כי "קשה לזהות את חומרי הנפץ האלה בכל מכשיר או סורק".

קצין CIA בדימוס ששירת בתפקידי סיכול טרור במזרח התיכון, מארק פולימרופולוס, אמר לוושינגטון פוסט כי מדובר ב"מבצע המרשים ביותר שאני זוכר בכל הקריירה שלי. המודיעין הישראלי חי במוחו של חסן נסראללה".

לפי וושינגטון פוסט, חלק מאנשי הממשל האמריקאי הביעו תסכול מכך ש"ישראל פעלה על רקע חודשים של מאמצים קפדניים של ארצות הברית להבטיח הפסקת אש בעזה, שתביא גם לשחרור החטופים בתמורה לאסירים פלסטינים וסיוע הומניטרי לרצועה".

יועץ חיצוני אמריקני אמר לוושינגטון פוסט. "סביר להניח שארה"ב תמשיך לספק לישראל את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, אבל יש קולות רציניים בממשל שתוהים לאחר שישראל עשתה את זה למה לעזור לה?".

נסראללה מלחמת חרבות ברזל מתקפת הביפרים חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}