י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
סיכום חדשות השבת

הסלמה משמעותית בצפון; צה"ל אישר את חיסול בכיר חיזבאללה

דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב של צה"ל חיסלו בביירות את איברהים עקיל | מאז הבוקר זוהו יותר מ-100 שיגורים משטח לבנון לעבר צפון ישראל | מקרון שוחח עם נתניהו והטיח בו דברים קשים

הסלמה משמעותית בצפון; צה"ל אישר את חיסול בכיר חיזבאללה
תקיפה בלבנון צילום: רשתות ערביות

סיכום חדשות השבת:

● דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב של צה"ל חיסלו בביירות את איברהים עקיל, ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, מפקדה בפועל של יחידת רדואן ומפקד "התוכנית לכיבוש הגליל".

● מפקד חיל האוויר אלוף תומר מבר קיים תדריך למפקדי החיל הבכירים ואמר: "אנחנו ממשיכים לעמוד בכוננות הכי גבוהה שיכולנו לשים את חיל האוויר".

● במהלך התקיפה בלבנון חוסלו בנוסף לאיברהים עקיל רוב צמרת כח רדואן. בישראל נערכים להסלמה מצד חיזבאללה.

● מאז הבוקר זוהו יותר מ-100 שיגורים משטח לבנון לעבר צפון ישראל. צה"ל ביצע גל רחב של תקיפות במהלך השבת ופגע בכ-100 מטרות.

● דיווח בוול סטריט ג׳ורנל: שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ביטל את תוכניותיו להגיע למזרח התיכון בשבוע הבא.

● נשיא צרפת יזם שיחה עם ראש הממשלה נתניהו והטיח בו: "יש לך אחריות למנוע הסלמה. יש נתיב דיפלומטי. זה הרגע לגלות מנהיגות ואחריות. הפעילות שלכם בצפון דוחקת את האזור למלחמה".

● ברקע המתיחות, המרחב האווירי מחדרה וצפונה נסגר למשך יממה. ראש מודיעין טיס ברשות התעופה האזרחית מסר כי המהלך נקבע "לטובת פעילות של חיל האוויר".

● משלחת מטעמה של איראן תצא לביירות כדי לחקור את פיצוץ מכשירי הקשר. מקורות אמרו: "איראן לא סומכת על הבדיקות של חיזבאללה לגבי הפריצות למכשירים ושלחה משלחת לביירות שתפקידה לחשוף את החדירות לארגון".

● מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן ופיקוד הדרום, מחבלי חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוקם במבנה ששימש בעבר כבית ספר "אלפלאח".

● במהלך פעילות כוחות גדוד צבר, שמאבטח את הציר ההומניטרי, זיהו הלוחמים באחת הסריקות חמושים בוזזים משאית סיוע הומניטרית. בסגירת מעגל מהירה הכוחות הכווינו רחפנים שאיתרו את החמושים שנמלטו ברכב וחיסלו אותם באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. מחבל נוסף שנמלט מהרכב חוסל גם כן.

סיכום אירועי השבת הצפון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}