י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
עבר הכשרה באיראן

לאחר חיסול עקיל: הכירו את המפקד החדש של רדואן

לאחר חיסול איברהים עקיל ביום שישי בביירות עם צמרת יחידת העילית של חיזבאללה, חיזבאללה מינה את עלי רדא עבאס בן 60 יליד אזור צור, סגנו יהיה עלי מוסא א-דקוק, שבעבר הקים בגולן הסורי יחידה של הארגון. הוא הואשם בחטיפת חמישה חיילים אמריקנים בכרבלא בעיראק ב-2007 וברצח שלהם

לאחר חיסול עקיל: הכירו את המפקד החדש של רדואן
נסראללה צילום: שאטרסטוק

ערוץ אל-חדת' הסעודי מדווח כי מפקדו החדש של כוח רדואן, יחידת העילית של ארגון חיזבאללה, יהיה עלי רדא עבאס המכונה אבו חוסין בריש. עבאס היה עוזרו של אברהים עקיל, שחוסל אתמול בתקיפת צה"ל ברובע דאחייה בביירות. על פי הדיווח, עוזרו יהיה עלי מוסא א-דקוק.

עבאס (60) הוא בן העיירה באריש שבאזור צור שבדרום לבנון. בשנות ה-90 הוא שרד ניסיון התנקשות בו ובעקיל, לאורך השנים הוא מילא תפקידים צבאיים רבים, עבר הכשרה באיראן והיה אחד מקציני המבצעים החשובים של חיזבאללה בדרום לבנון. בדרך כלל הוא מופיע בתקשורת כשפניו מכוסות כדי לדברר משימות, מטרות או מידע צבאי הקשורים לפעילות חיזבאללה.

ב-Ynet דווח כי עוזרו החדש, א-דקוק, הואשם בחטיפת חמישה חיילים אמריקנים בכרבלא בעיראק ב-2007 וברצח שלהם. הוא שוחרר ב-2012 אחרי שבית משפט עיראקי זיכה אותו ממעורבות באירוע ומשם הוא חזר ללבנון.

א-דקוק תואר כ"מוח" הלבנוני מאחורי החולייה, שהורכבה מסורים. דווח כי הוא ניסה להקים נקודות תצפית של הארגון בגבול עם ישראל. בשנה שעברה נהרג בנו של א-דקוק בתקיפה ישראלית בסוריה.

לפי משרד הבריאות הלבנוני, לפחות 37 בני אדם נהרגו בתקיפה. לפי צה"ל, 16 היו מפקדים בכוח רדואן.

 

 

לבנון איבראהים עקיל חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}