י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
דריכות שיא

תכננו את "השבעה באוקטובר" בגבול הצפון במשך שנים: שרשרת הפיקוד של 'כוח רדואן' חוסלה בדאחייה

בתקיפה הדרמטית בביירות חוסל ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, מפקדה בפועל של יחידת רדואן ומפקד "התוכנית לכיבוש הגליל". בתקיפה חוסלה גם צמרת מערך המבצעים ושרשרת הפיקוד של יחידת רדואן | הרמטכ"ל: "המחוסלים תכננו את ׳השבעה באוקטובר׳ בגבול הצפון במשך שנים"

תכננו את "השבעה באוקטובר" בגבול הצפון במשך שנים: שרשרת הפיקוד של 'כוח רדואן' חוסלה בדאחייה
ההרס בביירות צילום: רשתות ערביות

צה"ל אישר אתמול (שישי) כי בהכוונה מודיעינית מדוייקת של אגף המודיעין, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן ממוקד במרחב ביירות וחיסלו את איברהים עקיל, ראש מערך המבצעים של ארגון הטרור חיזבאללה, מפקדה בפועל של יחידת רדואן ומפקד "התוכנית לכיבוש הגליל".

בתקיפה חוסלו יחד עם עקיל צמרת מערך המבצעים ושרשרת הפיקוד של יחידת רדואן. עקיל והמפקדים שחוסלו היו מאדריכלי "התוכנית לכיבוש הגליל" במסגרתה חיזבאללה תיכנן ביום פקודה לפשוט לשטח מדינת ישראל, לכבוש את יישובי הגליל, לרצוח ולהרוג חפים מפשע, בדומה למה שביצע ארגון הטרור חמאס בטבח הרצחני בשבעה באוקטובר. 

דו"צאיברהים מעקילצילום: דו"צ

הרמטכ״ל הרצי הלוי אמר אחרי החיסול: "מפקדי חיזבאללה שחיסלנו היום תכננו את ׳השבעה באוקטובר׳ בגבול הצפון במשך שנים. הגענו אליהם ונגיע לכל מי שיאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

עקיל החל את דרכו בחיזבאללה בשנות ה-80' במנגנון הג'יהאד האיסלאמי, האחראי על פיגועי חיזבאללה מחוץ לשטח לבנון, ולקח חלק בפיגועים רבים שבוצעו במדינות שונות נגד גופים ואזרחים בינלאומיים חפים מפשע.

החל משנת 2004 מכהן כראש מערך המבצעים של חיזבאללה, כחלק מכך היה אחראי על פעילות חיזבאללה בתחומי פיגועי חבלה, ירי נ"ט, מטעני נפץ, הגנה אווירית והיבטים צבאיים נוספים.

בנוסף, שימש כמפקדה של יחידת רדואן, כוח העילית של חיזבאללה, ששם לו למטרה לכבוש את היישובי הגליל הישראלי ולהרוג חיילים ואזרחים חפים מפשע. איברהים עקיל קידם פיגועי ומתווי טרור רבים נגד אזרחים ישראליים וכוחות צה"ל.

דו"צצמרת מפקדי ׳כוח רדואן׳ שחוסלו בתקיפהצילום: דו"צ


עקיל היה אחראי לירי הנ"ט לעבר מוצב אביבים בשנת 2019, לפיגוע בצומת מגידו בשנת 2023 ולנסיונות חדירה של מחבלי חיזבאללה לשטח מדינת ישראל, על מנת לרצוח ולהרוג אזרחים וחיילים, במהלך מלחמת "חרבות ברזל". 

עקיל קידם את הפיגוע בשגרירות ארצות הברית בביירות בשנת 1983. בנוסף, נחשב למבוקש על ידי ארצות הברית אשר הציעה סכום כספי של מיליוני דולרים למי שיביא מידע שיכול להביא לסיכולו.

"צה"ל ימשיך לפעול לגריעת יכולות ופגיעה בארגון הטרור חיזבאללה, ולפעול בכל הזירות על מנת להגן על ביטחון אזרחי מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל. 

בנוסף לעקיל, כאמור, חוסלו בתקיפה 15 מחבלים נוספים בארגון הטרור חיזבאללה, ביניהם מפקדים בכירים בשרשרת הפיקוד של ׳כוח רדואן׳.

בין המחבלים שחוסלו אחמד מחמוד והבי (אבו חסין סמיר) אשר שימש כראש יחידת ההדרכה בכוח רדואן. מילא שורה של תפקידים בארגון הטרור ושימש כמפקד כוח רדואן בעשור האחרון עד תחילת 2024. היה ממתכנני ומובילי תוכנית ההתקפה ״כיבוש הגליל״, והיה שותף לקידום ההתבססות של חיזבאללה בדרום לבנון, תוך נסיונות לשיפור יכולות הלחימה הקרקעיות של הארגון. לאורך השנים, ובמהלך החודשים הראשונים של המלחמה, והבי תכנן והוציא לפועל פיגועי חדירה וירי רבים לשטח מדינת ישראל. 

דו"צ שרשרת הפיקוד הצבאית של חיזבאללהצילום: דו"צ

מפקדים מכוח ההתקפה של יחידת רדואן שחוסלו: סאמר עבד אלחלים חלאוי (חמזה אלע׳רביה) - מפקד מרחב ההתקפה בגזרת החוף; עבאס סאמי מסלמאני (סראג׳ עלי) - מפקד מרחב ההתקפה בגזרת קאנא; עבדאללה עבאס; חג׳אזי (בלאל) - מפקד מרחב ההתקפה ברכס רמים; מחמד אחמד רצ׳א (נינוא) - מפקד מרחב ההתקפה בגזרת אלחיאם וחסן חסין מאצ׳י (אבו האדי מידון) - מפקד מרחב התקפה בהר דב. מפקדים אלו הובילו ותכננו במשך שנים את תוכנית ההתקפה והחדירה של הכוח לשטח מדינת ישראל ביום פקודה.

בנוסף חוסלו בכירים בארגון ובמטה הכוח של רדואן: חסן יוסף עבד אלסאתר (באקר) - אחראי המבצעים בכוח רדואן, אשר הוביל וקידם את כלל מתווי הירי של הכוח וחסין אחמד חדרג׳ (סראג׳) - ראש המטה ב׳כוח רדואן׳ אשר היה מעורב בהעברות אמצעי לחימה ובהתעצמות הארגון.

לבנון מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה צה"ל כוח רדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}