י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
מהבכירים ביותר

המחוסל בביירות: אחראי למותם של מאות אמריקנים ומפקד כוח רדואן

ברחבי העולם מדווחים כי יעד החיסול בביירות הוא איברהים עקיל, ראש מערך המבצעים חיזבאללה ומי שארצות הברית שמה על ראשו פרס של כ-7 מיליון דולר. עקיל משמש אף כמפקד של כוח רדואן מאז חיסולו של ויסאם טוויל

המחוסל בביירות: אחראי למותם של מאות אמריקנים ומפקד כוח רדואן
איבראהים עקיל על רקע הבניין בו חוסל צילום: באדיבות המצלם

יעד התקיפה שביצע חיל האוויר הישראלי היום ברובע הדאחייה בביירות, הוא בכיר הזרוע הצבאית של חיזבאללה איבראהים עקיל - שמשמש ראש מערך המבצעים של הארגון ומפקד כוח רדואן. 

במהלך שנות ה-80, עקיל שימש כחבר מרכזי בארגון הג'יהאד האיסלאמי - חוליית טרור של חיזבאללה - אשר לקחה אחריות על ההפצצות של שגרירות ארה"ב בביירות באפריל 1983, שבה נהרגו 63 בני אדם. עקיל אף אחראי ישירות לפיגוע הצריפים האמריקאיים באוקטובר 1983, אשר הוביל למותם של241 אנשי צבא אמריקנים.

משרד המשפטים של ארה"בההודעה על הפרס שהוכרז על עקילצילום: משרד המשפטים של ארה"ב

במהלך שנות ה-80 הורה עקיל לקחת בני ערובה אמריקנים וגרמנים בלבנון והחזיק אותם. ביולי 2015, משרד האוצר האמריקני הגדיר את עקיל כטרוריסט בשל פעילותו בחיזבאללה. בשל כך ובעקבות אחריותו למותם של מאות אמריקנים, בארה"ב שמו על ראשו פרס של 7 מיליון דולר.

במהלך מלחמת לבנון השנייה, היה עקיל אחראי לתיאום המודיעיני בין חזבאללה לצבא סוריה. בשנתיים האחרונות עקיל הוא זה שאחראי במידה רבה על ההתקרבות של אנשי כוח רדואן לקו המגע עם צה"ל באזור הגבול הצפוני.

שמו של עקיל עלה פעמים ספורות כמי שעתיד לרשת את תפקיד רמטכ"ל חיזבאללה, זמן רב לפני חיסולו של פואד שוכר. במהלך השנים שרד מספר ניסיות חיסול. 

כיום, עקיל הוא ראש מערך המבצעים בחיזבאללה. לצד זאת הוא משמש כיום המפקד של כוח רדואן אחרי חיסולו של ויסאם טוויל בידי ישראל לפני כמה חודשים.

איבראהים עקיל חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}