י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

תפילה, הרצאות וקומזיץ מרגש: יום גיבוש מרגש למתנדבי השירות האזרחי במחוז הצפון

למעלה ממאה מתנדבי השירות האזרחי במחוז צפון חוו מסע רוחני ופיזי - מתפילה במערת אליהו ועד קומזיץ מאחד • איש המקצוע: "זו הפעם הראשונה שהוא רואה קומזיץ כל כך מגוון ומגובש. חסידים, ליטאים וספרדים, מכל קצוות המנעד החרדי, שישובים יחד בחיבוק חברים ואחדות אמיתית" • מנהל המחוז: "זו תמצית המהות של השירות האזרחי"

תפילה, הרצאות וקומזיץ מרגש: יום גיבוש מרגש למתנדבי השירות האזרחי במחוז הצפון
אילוסטרציה צילום: unsplash

כ-120 בני שירות אזרחי ממחוז הצפון השתתפו אמש ביום גיבוש והתרעננות מגוון המתקיים אחת לתקופה בכל מחוז. היום החל במערת אליהו. המשתתפים פתחו בתפילת מנחה משותפת, כשהאקוסטיקה הייחודית של המערה העצימה את הרגע ויצרה תחושה של אחדות וקדושה.

אחד מהרגעים המרגשים ביותר היה אחרי התפילה. כל משתתף קיבל פרק תהילים, ולצדו – שם של אחד החטופים. הדממה ששררה במערה בעת הקריאה הייתה רוויית כוונה ותקווה. דמעות נצצו בעיניהם של רבים כשהתאחדו בתפילת "מי שברך" עבור החטופים והפצועים, קולותיהם מהדהדים בין קירות המערה העתיקים.

לאחר מכן, בחצר המערה, הפסיכותרפיסט גונן חניה העביר הרצאה בת 40 דקות. הרצאה מרתקת שהסבירה על החיבור הייחודי בין חסד ללימוד התורה והמשמעות הפרקטית בשילוב בין לימוד תורה לנתינה למען כלל ישראל, כפי שזוכים בני השירות.

צילום:

לאחר ההרצאה המרתקת יצאו בני השירות לפרק המים ספייס שבנשר ונהנו משעות ארוכות של שחייה ופעילות במגוון המתקנים במקום, לצד ארוחה בשרית מפוארת ומפנקת. הפעילות הייתה הזדמנות עבור בני השירות לשוחח ולהכיר זה את זה בצורה פחות פורמלית. השיחות במים ובתור למגלשות נסובו על חוויות מהשירות, על התובנות מההרצאה ועל תכניות לעתיד.

את היום חתם קומזיץ בהובלת מוטי ויזל. הרפרטואר כלל מגוון שירים, מסורתיים ועכשוויים, במטרה לתת מענה למגוון הרקעים של המשתתפים. ויזל הצליח ליצור אווירה נעימה, והמשתתפים הצטרפו לשירה בהתלהבות. אחד מאנשי המקצוע החיצוניים שנחשפו לאירוע אמר לאחר מכן ש"זו הפעם הראשונה שהוא רואה קומזיץ כל כך מגוון ומגובש. חסידים, ליטאים וספרדים, מכל קצוות המנעד החרדי, שישובים יחד בחיבוק חברים ואחדות אמיתית".

מנהל מחוז צפון בשירות האזרחי הודה להנהלת השירות על יום הגיבוש המושקע: "ההשקעה האדירה במתנדבים לא מובנת מאליה, ואני שמח שבני השירות זוכים לקבל גם את רגעי ההתרעננות הללו בתוך ים העשייה שלהם. התגובות הנלהבות שלהם מספרות את הכל. לראות את כולם יחד, מכל קצוות המגזר החרדי, כשהם משוחחים יחד, שרים יחד ופועלים יחד, זו תמצית המהות של השירות האזרחי".

שימי גשייד מנכ"ל 'חברים' מסר: "בני השירות משקיעים כל השנה במגוון רחב מאוד של פעילויות למען הכלל - בביטחון, בחסד ובעזרה הדדית. הם הפנים היפות של החברה כולה וזו הזכות שלי להחזיר להם, ולו במעט, על העשייה וההתנדבות לאורך השנה כולה".

שירות אזרחי שימי גשייד מוטי ויזל חברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}