י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
מתקפת הביפרים

מחשש לפיצוצים: בוטלה "צעדת המיליון" בבגדד נגד ישראל

דיווחים ערביים: מנהיג התנועה הלאומית השיעית, מוקתדה א-סאדר, התנועה הגדולה בעיראק, ביטל "צעדת המיליון" בבגדד נגד ישראל, מחשש לפיצוצים כמו שאירע בלבנון. רחים אל-עבודי, בכיר בציר ההתנגדות, אמר כי "הפצצת עיראק על ידי ישראל אפשרית מאוד"

מחשש לפיצוצים: בוטלה "צעדת המיליון" בבגדד נגד ישראל
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מנהיג התנועה הלאומית השיעית בעיראק, מוקתדה א-סאדר, החליט ביום רביעי האחרון לבטל צעדת ענק נגד המלחמה בעזה, הצעדה היתה אמורה היו אמורות להיערך היום (שישי), מחשש לפיצוצים של מכשירים אלקטרוניים כמו שהיה בלבנון שם נפצעו אלפי מחבלי חיזבאללה.

א-סאדר מסר בהצהרה, "לאחר הטרור הציוני בפלסטין ובלבנון, ועם הסיוע של הרשע הגדול, אמריקה, וכישלונם להגיב להחלטות בינלאומיות ולפניות הומניטריות והזנחתם של קולם של העמים המתקוממים נגד הטרור הציוני-אמריקאי השיטתי, שרוצה לגרור את האזור כולו למלחמת השמדה. אני רואה לנכון לבטל את הפגנת המיליון הצפויה".

הוא הוסיף: "הן כבר לא מועילות אחרי כל התוקפנות הישראלית נגד אנשים. ההפגנות הן לא ברמה של אירוע גדול".

בתקשורת הערבית דווח, כי ביטול צעדת המיליון על ידי א-סאדר, שהגיעה בעקבות ההפצצות בלבנון בימים שלישי ורביעי, יש חשש שאותו תרחיש יחזור על עצמו בעיראק, מאחר ופלג חמוש תחת השם. "ההתנגדות האסלאמית בעיראק" היה מעורב בתקיפות נגד ישראל, האחרונה שבהן הייתה ביום שלישי בערב, הארגון הודיע "הפצצנו מטרה בעיר הכבושה חיפה באמצעות מל"טים".

המועצה לביטחון לאומי בעיראק קראה ביום רביעי להחמיר את הבדיקות כדי למנוע מצב דומה כמו שהיה בלבנון בייבוא ​​מכשירים אלקטרוניים. עיראק שלחה סיוע הומניטרי, תרופות וצוותים רפואיים אחרי הפיצוצים שהתרחשו באזורים שונים בלבנון.

רחים אל-עבודי, בכיר בציר ההתנגדות, אמר כי "הפצצת עיראק על ידי ישראל אפשרית מאוד", וציין כי עיראק אינה רחוקה ממטרות ישראליות מכיוון שהיא חלק מ"ציר ההתנגדות".

עיראק מתקפת הביפרים מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}