י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
הפרשה מסתעפת

מייסד חברת הביפרים נעלם: "סייע לישראל בשוגג"

ה"דיילי מייל" מדווח כי מייסד החברה הבולגרית ששמה נקשר בפרשת הביפרים והעביר כ-1.6 מיליון אירו להונגריה, יצא לנסיעה עסקית השבוע ומאז, איש לא הצליח ליצור איתו קשר. נפתחה חקירה בנורבגיה

מייסד חברת הביפרים נעלם: "סייע לישראל בשוגג"
מתקפת הביפרים על חיזבאללה צילום: שאטרסטוק

מייסד החברה הבולגרית "נורטה גלובל בע"מ", רינסון חוזה, שמכרה ביפרים לחיזבאללה, נעלם ביום שלישי האחרון, אז החלה סדרת הפיצוצים בלבנון, לאחר ש"סייע בשוגג" לישראל במבצע. כך דיווח ה"דיילי מייל" הבריטי. 

חוזה, הוא איש הייטק הודי בן 39, בעל אזרחות נורבגית, היה רשום כבעלי החברה שהעבירה כ-1.6 מיליון אירו לחברה ההונגרית שתיווכה לחיזבאללה את המכשירים, שמקום מושבה בבודפשט, והיא זו שהעבירה את המכשירים ללבנון.

לא ברור האם חוזה היה מודע שהוא עובד עבור המוסד הישראלי, שבסיומה התפוצצו אלפי ביפרים ומכשירי קשר שהיו בידי מחבלי חיזבאללה ברחבי לבנון. הביפרים שהתפוצצו הם מסוג AR-924 של חברת "גולד אפולו" הטייוואנית, החברה כזכור הכחישה כל מעורבות, ואמרו כי הם רק אישרו להשתמש במותג שלהם.

מנכ"לית חברת BAC ההונגרית, כריסטיאנה ברסוני-ארצ'ידיאקונו, טענה כי החברה "רק מתווכת", ובדיווח באתר ההונגרי "טלקס" נטען כי המכשירים יובאו ללבנון מבולגריה.

ביום פיצוצי הביפרים יצא חוזה ל"נסיעת עסקים שתוכננה מראש". כך לפי ה"דיילי מייל". מאז, איש לא הצליח ליצור איתו קשר. מעסיקיו, חברת התקשורת הנורבגית NHST, דיווחו על כך לשירותי הביון של המדינה, לאחר שנודע על קשריו לכאורה לסדרת הפיצוצים בלבנון.

שכניו של מייסד החברה הבולגרית, שהתגורר בסמוך לאוסלו, טענו שלא ראו אותו בסביבה כבר מספר חודשים, הוא עבר לאוסלו ב-2015 לאחר שנתיים של עבודה בחברת ייעוץ לונדונית, הוא יצא כאמור ביום שלישי "לנסיעת עסקים שתוכננה מראש". מחוז משטרת אוסלו הודיע ​​הערב כי היא 'פתחה בחקירה מקדימה של המידע שהתגלה'.

חברת Norta Global LTD, הייתה רשומה בבניין דירות בבודפשט המכיל קרוב ל-200 חברות נוספות. באתר שנמחק מאז נכתב: "האם אתה מחפש חברה שתעזור לך להצליח או שתמצא את הפתרון הטכנולוגי בדיוק בשבילך? אל תחפש עוד". ה'דיילי מייל' דיווח כי נעשו ניסיונות רבים להגיע לחוזה בטלפון ובאימייל, אך אלו לא נענו.

מתקפת הביפרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}