י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
מתקפת הביפרים

רופאים בלבנון חושפים את ממדי הנזק שספגו פעילי חיזבאללה

רופאים לבנונים חשפו כי פיגועי הביפר נגד אנשי חיזבאללה, הביאו למאות הרוגים ופציעות בקרב פעילי הארגון. הרופאים העידו על ניתוחים חמורים להסרה והוצאת עיניהם של הפצועים לאחר שנפגעו מהפצצות

רופאים בלבנון חושפים את ממדי הנזק שספגו פעילי חיזבאללה
רגע פיצוץ איש חיזבאללה בחנות בביירות צילום: רשתות ערביות

הפיצוצים ביום שלישי האחרון של הביפרים עקרו את עיניהם של אנשי חיזבאללה. בביפרים התקבלה הודעה, והדבר הראשון שמשתמש המכשיר עשה הוא להסתכל על המסך כדי לבדוק את ההודעות - אז המכשיר התפוצץ בפניו ועיוור אותו.

ערוץ 'אל ערביה' הסעודי מדווח, כי רופאים לבנונים חשפו כי פיצוצי הביפר שהיו ברשותם של אנשי חיזבאללה, הביאו למאות הרוגים ופציעות בקרב המחבלים, הרופאים ביצעו ניתוחים מסובכים להסרה והוצאת עיניהם של הפצועים לאחר שנפגעו מההפצצות.

הרופאים אישרו שהפציעות היו בפנים, בבטן, בידיים וברגליים, והפגיעות החמורות ביותר היו בעיניים. הרופאים הודיעו כי מספר רב של מחבלים איבדו חלקים מידיהם או נפצעו ברגליים, בבטן או בפנים, והדגישו כי הסבל של פצועים אלו יהיה רב ויימשך תקופות ארוכות.

שר הכלכלה של טייוואן אמר היום, כי הרכיבים המשמשים לייצור אלפי מכשירי ביפר שהתפוצצו ביום שלישי בלבנון לא נוצרו בטייוואן.

חברת 'גולד אפולו', שבסיסה בטייוואן, מסרה השבוע כי לא ייצרה את המכשירים ששימשו בתקיפה, אלא יוצרו על ידי BAC מבודפשט, שיש לה רישיון להשתמש בסימן המסחרי של החברה הטייוואנית.

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מתקפת הביפרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}