י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
תמיכת ארה"ב

דובר הפנטגון: "מחויבות חזקה לביטחון ישראל"

דובר הפנטגון: "המחויבות שלנו להגנת ישראל היא חזקה, אני חושב שהוכחנו אותה - ונמשיך לספק סיוע ביטחוני לישראל".

דובר הפנטגון: "מחויבות חזקה לביטחון ישראל"
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל לחיזבאללה, והכוננות הגבוהה. דובר הפנטגון פטריק ריידר סיפר בריאיון בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב כי בוושינגטון משוכנעים כי דיפלומטיה היא הדרך הטובה ביותר להפחתת המתיחות באזור, אך הבהיר כי הנוכחות האמריקנית בו גבוהה מאשר בליל המתקפה האיראנית על ישראל.

הוא הוסיף בראיון לעמיחי שטיין: "אנו מאמינים שדיפלומטיה גם תבטיח שהלחימה לא תסלים לסכסוך אזורי רחב יותר. לדעתנו, זה האינטרס הטוב ביותר של כולם - וצריך להישאר ממוקדים בזה. המחויבות שלנו להגנת ישראל היא חזקה, אני חושב שהוכחנו אותה - ונמשיך לספק סיוע ביטחוני לישראל".

על החשש ממלחמה בין ישראל לחיזבאללה הבהיר כי בממשל לא נמצאים בפאניקה. "היו לנו חששות לגבי הפוטנציאל לסכסוך אזורי רחב יותר מאז שחמאס תקף את ישראל ב-7 באוקטובר והרג יותר מ-1200 חפים מפשע וחטף אנשים. אז זה משהו שעבדנו קשה מאוד כדי למנוע, סכסוך אזורי רחב יותר. ולכן אנחנו ממשיכים להישאר מאוד ממוקדים בזה".

על האפשרות שאיראן תתקוף ותגיב על הפגיעה בגורמים האיראנים השבוע במסגרת מתקפת הביפרים אמר: "זה משהו שהאמריקנים נערכים אליו. אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר המצב ולפקח. כמובן, אני לא יכול לחזות את העתיד. שמענו את הרטוריקה מאיראן על כוונתה להגיב, ולכן עלינו לקחת זאת ברצינות. ושוב, ארה"ב נותרה מחויבת לתמוך בהגנה על ישראל. אנחנו עדיין שומרים על כמות משמעותית של יכולת באזור המזרח התיכון. למעשה, יש לנו יותר יכולות באזור כעת מאשר ב-14 באפריל" ליל המתקפה האיראנית על ישראל.

ארצות הברית חמאס חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}