י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
תקף את האריס

טראמפ ליהודים אמריקאים: "אני אהיה המגן שלכם"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב אמר כי סגנית הנשיא האריס. "לא עשתה דבר כדי להילחם באנטישמיות". הוא הוסיף: "אני קורא להאריס להתנער מתמיכה של שונאי ישראל"

טראמפ ליהודים אמריקאים: "אני אהיה המגן שלכם"
אילוסטרציה צילום: צילום מסך

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (חמישי) באירוע למען המאבק באנטישמיות בוושינגטון כי מתקפת 7 באוקטובר לעולם לא הייתה מתרחשת אם הוא היה נשיא ארצות הברית. "זו הייתה קריאת השכמה לעולם כולו. היהודים פה באמריקה ספגו את גל האנטישמיות הגרוע אי פעם".

טראמפ תקף את יריבתו למרוץ לנשיאות, קמלה האריס, ואמר: "היא לא עשתה דבר כדי להילחם באנטישמיות. היא לא הרימה אצבע כדי להגן עליכם. אני קורא להאריס להתנער מתמיכה של שונאי ישראל".

טראמפ אמר שאם הוא לא ינצח בבחירות בנובמבר, זה יהיה בגלל שאין מספיק בוחרים יהודים שתומכים בו. בנאום באירוע בוושינגטון שאורגן על ידי המועצה הישראלית האמריקאית, טראמפ ציטט סקר שיש לו 40 אחוז בקרב המצביעים היהודים.

"הם יודעים מה לעזאזל יקרה אם אני לא אנצח בבחירות האלה? לעם היהודי באמת יהיה הרבה קשה אם זה לא יקרה, כי 60% מהעם מצביעים עבור האויב", הוא אומר.

לאחר שהכריז מוקדם יותר החודש שישראל תושמד אם סגנית הנשיא קמלה האריס תנצח בנובמבר, הוא אמר לקהל שישראל תושמד תוך שנתיים אם יפסיד.

לטענתו, איראן תשיג במהירות נשק גרעיני ו"חוליות מוות של מחבלים יבצעו פשיטות ישראל מכל עבר, יעברו מדלת לדלת ויענו, יחטפו ויטבחו באזרחים חפים מפשע. תל אביב וירושלים יהפכו לאזורי מלחמה בלתי ניתנים למגורים. ופיגועי התאבדות יהיו בכל מקום".

הוא קרא ליהודים להצביע עבורו. הו טען: "בישראל אוהבים אותי. סקרים מראים שהייתי יכול להיבחר לראשות הממשלה שם. אבל אצטרך ללמוד את השפה שלכם".

"ההבטחה שלי לאמריקאים יהודים, אני אהיה המגן שלכם, ואני אהיה החבר הכי טוב שהיה לאמריקאים יהודים בבית הלבן", אמר טראמפ במהלך אירוע בוושינגטון. שכותרתו "נלחמים באנטישמיות באמריקה".

"אבל למען ההגינות, אני כבר כזה", הוסיף טראמפ.

החטוף ששוחרר במבצע חילוץ, אנדריי קוזלוב, נאם בוועידת המועצה הישראלית האמריקאית בוושינגטון שם גם השתתף טראמפ, וסיפר על הצלתו משבי חמאס.

"אני כל כך שמח להיות כאן, באמת" הוא אמר באנגלית. "אני כאן הערב חופשי ומדבר איתך מסיבה אחת: חילצו אותי חיילי צה"ל וכוחות מיוחדים נגד טרור.

"לאחד האמיצים האלה קראו ארנון זמורה שנהרג במהלך המבצע", הוא ביקש מהקהל לקום לכבודו לדקת דומיה.

קוזלוב הגיע לישראל מרוסיה ב-2022, שבועות לפני גיוסו לצבא, הוא נחטף על ידי חמאס ב-7 באוקטובר "היום שבו חיי והעולם השתנו לחלוטין".

דונלד טראמפ מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}