י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
משדרים פסימיות

ארה"ב מיואשת: "אין שום הסכם קרוב ולא בטוח שאי-פעם יהיה"

בממשל ביידן מעריכים שישראל וחמאס לא צפויים להגיע להסכם לשחרור חטופים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, אך בוושינגטון מדגישים שימשיכו לנסות להשיג כזה. "אין שום הסכם קרוב, ואני לא בטוח שאי פעם יהיה", אמר גורם בממשל

ארה"ב מיואשת: "אין שום הסכם קרוב ולא בטוח שאי-פעם יהיה"
כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

אחרי חודשים של דיווחים שהפסקת אש והסכם שחרור חטופים קרובים, בכירים בארה"ב מודים כעת שהם לא מאמינים שישראל וחמאס יגיעו להסכם לפני תום כהונתו של הנשיא ביידן. "הממשל לא יעצור את הנסיון שלו להביא הסכם, ורואה בכך את הדרך היחידה לסיים את המלחמה בעזה ולעצור את הסכסוך המתגבר במהירות בין ישראל לחיזבאללה" נמסר מגורם אמריקאי. 

בכירים בבית הלבן, ובמחלקת המדינה ובפנטגון טוענים שהצדדים לא יסכימו למסגרת הנוכחית של השיחות. בוול סטריט ג'ורנל דווח, כי בממשל ביידן מעריכים שישראל וחמאס לא צפויים להגיע להסכם בקרוב: "אין שום הסכם קרוב, ואני לא בטוח שאי פעם יהיה", אמר גורם בממשל. 

בארה"ב מציינים כמה סיבות לפערים, דרישות חמאס בנוגע למספר ויחס האסירים הפלסטינים שישוחררו בעסקה, ההסלמה בין ישראל וחיזבאללה בעקבות מתקפות פיצוצי מכשירי הקשר, וגם העובדה שבממשל ביידן רואים שחמאס לא מגלה רצינות ונמנע מלהתקדם במשא ומתן.

גורמים בממשל אומרים שחמאס מעלה דרישות ואז מסרב לומר "כן" אחרי שארה"ב וישראל מסכימות להן. המתווכים מביעים תסכול ממה שמתואר כחוסר רצינות של חמאס בנוגע להשלמת ההסכם. "אין סיכוי שזה יקרה כרגע, כולם נמצאים כעת במצב המתנה לראות מה יהיו תוצאות הבחירות" כך לפי Wall Street Journal.

כתוצאה מכך, מצב הרוח בממשל ובמזרח התיכון קודר מכפי שהיה בחודשים האחרונים. "אין שום סיכוי שזה יקרה עכשיו", הוסיף גורם ממדינה ערבית ל'וול סטריט ג'ורנל' זמן קצר לאחר המבצע נגד חיזבאללה. "כולם במצב של לחכות ולראות עד אחרי הבחירות. התוצאה תקבע מה יכול לקרות בממשל הבא".

חמאס מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית חטופים קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}