י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
העובדים לא ידעו

דיווח: מבצע מלכוד הביפרים מתוכנן כבר 15 שנה לפחות

ישראל לא לקחה אחריות לפיצוצים שבהם נהרגו עשרות מחבלי חיזבאללה ונפצעו כ-3,000. גורמים אמריקאים אמרו כי ארה"ב קיבלה הודעה מישראל כ-20 דקות לפני תחילת המבצעים בלבנון ביום שלישי

דיווח: מבצע מלכוד הביפרים מתוכנן כבר 15 שנה לפחות
מתקפת הביפרים על חיזבאללה צילום: שאטרסטוק

רשת ABC דיווחה כי מבצע מלכוד הביפרים מתוכנן כבר 15 שנה לפחות. ה-CIA נרתע מזה זמן רב מלהשתמש בטקטיקה הזו, מכיוון שהסיכון להרג חפים מפשע היה גבוה מדי, כך טען מקור לרשת.

תכנון המתקפה כלל חברות קש, עם אנשי מודיעין ישראלים שעבדו עם חברה לגיטימית שמכרה את הביפרים שיוצרו בטייוואן, לפחות חלק מהעובדים לא היו מודעים עבור מי הם עובדים בפועל.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח, כי הפחד התפשט במהירות בלבנון ביום שלישי האחרון. כשהמכשירים החלו להתפוצץ, אנשים מיהרו לנתק את מכשירי החשמל שלהם. אחרים ניתקו את הממירים ואת המערכות הסולאריות בבתיהם. רבים הרחיקו מהם את הטלפונים הסלולריים וסירבו לענות לשיחות. טלוויזיות, מחשבים ניידים - תושבי לבנון חשדו בהכל. האם המכשירים שלהם יתפוצצו באופן בלתי צפוי?.

ישראל לא לקחה אחריות לפיצוצים בלבנון, שבהם נהרגו לפחות עשרות בני אדם ונפצעו כ-3,000, כך לפי גורמי בריאות לבנוניים. גורמים אמריקאים אמרו כי לממשל ולצבא לא היה חלק בפיצוצים. רשת CBS דיווחה, כי ארה"ב קיבלה הודעה מישראל כ-20 דקות לפני תחילת המבצעים בלבנון ביום שלישי, אם כי לא נמסרו פרטים ספציפיים. לגבי השיטות שישראל תשתמש בהן.

מתקפת הביפרים חיזבאללה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}