י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"זה לא יפה מצידו"

מבוכה לדיקטטור של צ'צ'ניה: "מאסק ניטרל לי את הטסלה מרחוק"

רמזאן קדירוב טוען שמאסק שלח לו "מתנות יקרות", (רכב הסייברטראק) אך כעת נטרל אותן מרחוק וזאת באופן מפתיע | "זה לא יפה מצידו. אחרי שנתן לי מתנות מעומק הלב"

מכונית טסלה
מכונית טסלה צילום: טסלה

שליט צ'צ'ניה, רמזאן קדירוב, העלה האשמות נגד המיליארדר אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, והאשים אותו בכך ששלל ממנו את האפשרות להשתמש ברכב היוקרתי "סייברטראק".

ע"פ הדיווח בynet, קדירוב, שנוהג להשתמש בפלטפורמת טלגרם כדי לשתף את עוקביו במחשבותיו, כתב כי מאסק נטרל את הרכב מרחוק – לאחר שלפני מספר חודשים העניק לו אותו במתנה.

"מאסק שיתק את הרכב שלי מרחוק," טען קדירוב. "זה לא יפה מצידו. אחרי שנתן לי מתנות מעומק הלב, הוא החליט לנטרל אותן באופן מפתיע."

בחודש אוגוסט פרסם קדירוב סרטון שבו הוא נראה נוסע ב"סייברטראק" בתוך אחוזתו בבירה גרוזני, כשהוא מתפאר בתוספת לא שגרתית – מכונת ירייה המותקנת על גג הרכב. באותו סרטון הזמין קדירוב את מאסק לבקר בצ'צ'ניה, ואף שיבח אותו כ"גאון של התקופה המודרנית", כשהוא מציין שהרכב הוא "אחת המכוניות הטובות בעולם" וש"התאהב בה לחלוטין".

סרטון זה, כמו טענותיו האחרונות של קדירוב, מגיע על רקע הסנקציות הקשות שהוטלו על רוסיה וצ'צ'ניה בעקבות המלחמה באוקראינה. קדירוב, שמצא את עצמו תחת הסנקציות, ניסה להעביר מסר של זלזול כלפי המערב. בסרטון הוא הציג את הרכב היקר והעתידני, ככל הנראה כאמצעי ללעוג לארצות הברית, ולומר למעשה כי אף על פי כן הוא הצליח להניח את ידו על רכבים מתקדמים שכאלו.

בסרטון, הודיע קדירוב כי יתרום את ה"סייברטראק" לכוחות הביטחון של רוסיה, במטרה לסייע במלחמה נגד אוקראינה. הוא הוסיף כי הוא "בטוח שהחיה הזאת תועיל מאוד לכוחותינו".

מנהיג צ'צ'ניה רמזאן קדירוב מבוכה אילון מאסק מכונית טסלה סייברטראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}