י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מדריך ראש השנה

נוסעים לאומן? הנה מה שאתם צריכים לדעת, מידע מפורט על שדות התעופה

לקראת ראש השנה תשפ"ה הבא עלינו לטובה, 'איחוד ברסלב באומן' מגיש לציבור המגיעים לאומן חוברת מידע, שמטרתה לסייע בהתארגנות לנסיעה לציון רבי נחמן מברסלב באומן. איסור חמור לצלם אנשי ביטחון, כוחות שיטור, אנשי אכיפה

נוסעים לאומן? הנה מה שאתם צריכים לדעת, מידע מפורט על שדות התעופה
מתפללים באומן: אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

איחוד ברסלב באומן מגישים מדריך מושקע ומלא בתוכן עם מידע מפורט על כל הנדרש במהלך הנסיעה לאומן דרך שדות התעופה השונים במזרח אירופה בימי ראש השנה ובכל ימות השנה

איחוד ברסלב באומן מגישים מדריך מושקע ומלא בתוכן עם מידע מפורט על כל הנדרש במהלך הנסיעה לאומן דרך שדות התעופה השונים במזרח אירופה בימי ראש השנה ובכל ימות השנה

היום (חמישי) ומחר יופץ לכל בתי הכנסת של חסידי ברסלב ברחבי הארץ מהדורה מודפסת של חוברת מדריך אומן תשפ"ה הכולל בתוכו מידע חשוב ונחוץ לטובת כלל חסידי ברסלב הנערכים לקראת הנסיעה לאומן בימי ראש השנה הבעל"ט.

המדריך המופץ הוא חלק ראשון מתוך שניים ומביא מידע מורחב על כל הנצרך לנוסעים לאומן בצל המלחמה דרך מדינות מזרח אירופה השונות, כשבין היתר מובא במדריך פרטים בסיסיים על היעדים השונים כדי להקל על הנוסעים את המעבר במדינות אלו ככל הניתן.

'איחוד ברסלב באומן' מפעיל מערך מורכב ומסועף במהלך כל ימות השנה. פעילות האיחוד כוללת את אחזקת הציון הקדוש שמירה, ניקיון, תחזוקה וכן הלאה, ה"קלויז" והמקוואות שבו, מערך משפטי שעוסק בין היתר - בסיוע ממשלת אוקראינה - במלחמה בגילויי אנטישמיות במדינה ובהתמודדות עם בעיות ותקלות למיניהן.

בנוסף 'איחוד ברסלב' מקיים קשרי ממשל באוקראינה ומאז פרוץ המלחמה גם במדינות השכנות לאוקראינה ושאר פעילויות חשובות ותמידיות שמטרתן לאפשר ולהקל על הנוסעים לאומן, כמו העירוב באומן, מחלקת אבדות ומציאות, סיוע ל"מרפאת אומן". 

מחלקת הסברה מקומית שעוסקת ככל האפשר בהסברה בתוך אוקראינה. מאז הפלישה הרוסית המלאה לאוקראינה, הרבה מאוד דברים שהיו פשוטים וקלים הפכו למסובכים ומורכבים. הפסקות חשמל תכופות בשל ההתקפות הרוסיות על תשתיות החשמל, עליה חסרת תקדים ביוקר המחיה, מחסור קריטי בעובדים בשל הגיוס לצבא וכן הלאה - ובכלל, המצב המלחמתי, הפכו את ניהול הציון ואת ההתארגנות למורכב עד מאוד.

החל מתחילת המלחמה באוקראינה, חל באוקראינה חוק לשעת חירום, במסגרתו חלות הגבלות. ההגבלות חלות גם, כמובן, על תיירים וזרים השוהים באוקראינה. להלן ההנחיות וההוראות לשעת חירום התקפים באומן ובדרך אליה.

שימו לב: חובה להקפיד על התקנות, הפרתן עלולה לגרור גירוש מאוקראינה.

אסור לצאת מהבית במשך שעות העוצר הלילי, בין השעות 12 בלילה ועד 4 לפנות בוקר.

איסור היציאה (העוצר הלילי) כולל גם תנועה בדרכים, אלא שבדרכים לא תמיד האיסור נאכף. שימו לב, שאם נכנסתם לאוקראינה בלילה, אתם עלולים להיות מעוכבים עד לסיום העוצר.

חובה לשאת דרכון בכל יציאה מהבית או בכל שהות במרחב הציבורי.

אסור לנגן או להשמיע מוזיקה בקול.

איסור חמור לצלם אנשי ביטחון, כוחות שיטור, אנשי אכיפה.

פעילי איחוד ברסלב משקיעים בעריכת החוברת חשיבה מרובה כדי להנגיש לציבור הנוסעים לאומן בימי ראש השנה ובכל ימות השנה את המידע הרלוונטי והנחוץ.

על כל הערה או הארה בעניין התוכן המוגש בחוברת נשמח שתפנו אלינו לאימייל: [email protected]

איחוד ברסלב באומן מלחמת אוקראינה רוסיה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}