י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בהנחיית רה"מ

החלטה דרמטית: שטרות ה-200 שקלים שברשותכם עלולים לאבד את ערכם

רה"מ נתניהו הורה לכנס בהקדם האפשרי דיון מיוחד כדי להביא לביטולו המוחלט של שטר 200 השקלים ולסייע בכך מיידית למאבק בהון השחור

החלטה דרמטית: שטרות ה-200 שקלים שברשותכם עלולים לאבד את ערכם
שטרות של 200₪ צילום: בחדרי חרדים

הסוף לשטר של ה-200 שקלים? ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (חמישי) את ועדת המשנה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית, במשרד רה"מ בירושלים.

בפתח הדיון רה"מ והשרים עודכנו על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה על קידום עשרה חוקים במגוון תחומים שיסייעו למאבק בפשיעה החמורה.

במסגרת הוועדה, הנחה ראש הממשלה נתניהו כי שר האוצר, נגיד בנק ישראל, מנכ"ל משרד רה"מ, רשות המסים והמטה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית במשרד רה"מ, ייכנסו דיון נפרד לבחינת סוגיית ביטול שטר 200 שקלים כחלק מהמאבק בהון השחור. 

לפי התוכנית שהגה צוות של תשעה כלכלנים, תוחרף המלחמה בהון השחור באופן דראסטי, תוך גידול בהכנסות המדינה ממיסים במצטבר במשך חמש שנים עד 2030 בהיקף של 90 עד 115 מיליארד שקל.

ע"פ הדיווח בynet, התוכנית כוללת את הוצאתו של השטר מהמחזור בעוד זמן קצר, כאשר גורם כלכלי בכיר הדגיש כי פעולה כזאת תהיה אפקטיבית רק אם יוכרז על ביטול השטר בדחיפות ותתאפשר החלפתו רק למשך ימים אחדים, מה שיקשה על גורמי פשיעה להיפטר ממיליוני שטרות שבהן מחזיקות כנופיות שונות. בטווח הבינוני מומלץ לבצע עוד צמצום דראסטי בשימוש בכסף מזומן עד לביטולו המוחלט של הכסף המזומן בישראל בתוך מספר שנים, במסגרת מלחמה בכנופיות ובפשע המאורגן. תשלומים יבוצעו בעתיד רק באמצעות חיוב מיידי בחשבונות הבנק או תשלומים בכרטיסי אשראי. 

המהלך ישולב גם עם מבצע חדש של "גילוי מרצון", שימנע העמדה לדין של מעלימי הכנסות, וכמו כן מתוכננת הורדת סכומי עסקאות הדורשים מראש את אישור רשות המיסים מ-25,000 שקל ל-5,000 שקל. יצויין כי גורמים עסקיים ולשכת רו"ח מתנגדים בתקיפות להפחתת הסכום שיסרבל לדבריהם את מערכת התשלומים במשק.   

חלק מהצעדים ייאלצו את מעלימי המיסים, כולל גורמי הפשיעה, על מנת שלא לאבד את מרבית המזומן שבידיהם, להחליף או להפקיד את שטרות הכסף בבנק מיידית, תוך זיהוי והצבעה על מקורות הכספים. חלק ייאלצו להודות בהעלמות מס במסגרת תוכנית "הגילוי מרצון" ולשלם מיסים בהיקף גבוה על הכנסות שלא דיווחו עליהן בעבר.

שטרות כסף 200 מזומן הון שחור בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}