י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
טונים חריגים

סער במתקפה על לפיד: "אפס תובנות, אפס עומק ואפס אסטרטגיה"

יו"ר הימין הממלכתי תקף את לפיד: "הוא אפילו לא מבין מה זה להבין בביטחון", וחשף: "בנט ולפיד ניסו להציע לי את תיק הביטחון". עוד אמר סער: "לפיד אמר לי שרק אני ליברמן והוא ראויים להיות ראשי ממשלה"

סער במתקפה על לפיד: "אפס תובנות, אפס עומק ואפס אסטרטגיה"
סער ולפיד במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער תקף הערב (חמישי) בחריפות את ראש האופוזיציה יאיר לפיד שאמר כי "הפוליטיקה איבדה את השפיות בגלל הכוונה להחליף שר ביטחון מנוסה בזה שאין לו ניסיון".

סער אמר: “שמעתי שזה שנושא בתואר יושב ראש האופוזיציה מדבר על ניסיון ביטחוני. אגב, הוא תמיד מספר על עצמו שהוא יושב עשור בקבינטים ביטחוניים. האמת? הוא ישב ב-2 בלבד. שלוש שנים במצטבר. אני השתתפתי בחמישה קבינטים ביטחוניים במשך שנות דור, שלושה מהם כשר. בנוסף לכך - עוד שנים ארוכות בועדת החוץ והביטחון ובה בועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים".

סער הוסיף: "גם כשלקחתי פסק זמן מהחיים הפוליטיים הייתי עמית בכיר במכון למחקרי בטחון לאומי. כל חיי הבוגרים עסקתי בנושאים האלה. את מה שאני מבין בנושאי הביטחון הלאומי - אין ללפיד שום סיכוי לדעת גם אם היה תלמיד חרוץ. והוא לא. כידוע, את עיקר הניסיון שלו צבר לפיד כמגיש טלוויזיה (מטעמים ידועים - אני מכבד מקצוע זה). כל מי ששמע את מה שהיה ויש ללפיד להגיד בשנה האחרונה במהלך המלחמה הקשה בתולדות ישראל נדהם. אפס תובנות, אפס עומק, אפס הבנה אסטרטגית. הוא אפילו לא מבין מה זה להבין בביטחון".

סער הוסיף ותקף: "מצד שני, מה הוא הבין בכלכלה כשמונה לתפקיד שר האוצר? לפיד הציע את עצמו להצטרף לממשלה הנוכחית מספר פעמים בתנאים שנדחו".

"זאת ועוד", הוסיף, "גם בנט וגם לפיד הציעו שאקח את תיק הביטחון במגעים להקמת ממשלת השינוי. אני משוכנע שבנט גם ישר מספיק כדי לאשר זאת. יתרה מכך: לפיד עצמו בפגישה בביתי הציע לי להיות ראש ממשלה ברוטציה איתו. זה היה במהלך מבצע ״שומר החומות״, כשבנט לזמן מה פרש מהמו״מ הקואליציוני. דחיתי מיד את הצעתו שמשמעותה היתה הקמת הממשלה בקולות הרשימה המשותפת".

לדבריו, "במהלך השנים האחרונות חזר ואמר לי לפיד במספר שיחות אישיות שאני אחד מ-3 הפוליטיקאים היחידים בישראל שכשירים לתפקיד ראש הממשלה (שני האחרים, לדעתו, הם ליברמן והוא עצמו). לענייננו יפים, איפוא, דברי ינאי המלך לשלומציון המלכה: ״אל תתיראי מן הצדוקים ולא מן הפרושים, אלא מהצבועים העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס", אמר.

גדעון סער יאיר לפיד מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}