י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"אין שר ביטחון"

קרעי: "הרפורמה המשפטית תחזור, לפטר את היועמ"שית"

השר קרעי השתתף בוועידת שלומי אמונים והתייחס לשיתוף פעולה בין החרדים לגוש הימין: "יכול להיות שאם הציבור החרדי היה הולך עם השמאל, הוא היה מקבל את ליטרת הבשר שלו למוסדות החינוך – אבל ישראל הייתה הופכת למדינה ככל העמים"

קרעי: "הרפורמה המשפטית תחזור, לפטר את היועמ"שית"
השר קרעי בועידה צילום: משה גולדשטיין

בראיון מקיף לאריה ארליך בוועידת שלומי אמונים, התייחס שר התקשורת שלמה קרעי למגוון נושאים בוערים על סדר היום הציבורי, מהמצב הביטחוני ועד לסוגיות דת ומדינה.

על המצב הביטחוני והלחימה בעזה ובלבנון, אמר קרעי, עם התייחסות של כבוד ללומדי התורה: "מדינת ישראל היא כמו ספינה, ולומדי התורה – בהבל פיהם, מזיזים את המפרשים של הספינה, אבל יש מי שמחזיק את המפרשים ולא נותן ללוחמים בחזית להילחם. אין כיום שר ביטחון במדינת ישראל, ולכן צריכים להחליף אותו במישהו שאפשר לסמוך עליו. מי זה יהיה? לא יודע. סומך על ראש הממשלה".

קרעי הגיב לטענות השמאל המשווים בין החלפת גלנט להחלפת הממשלה: "יש הבדל בין החלפת שר ביטחון, שלא רוצה להילחם, בזמן מלחמה – לבין החלפת ראש ממשלה, שכדי להחליפו צריכים לצאת לבחירות, או אם הכנסת לא תומכת בו. זה לא קורה עכשיו. שר שנכשל בתפקידו, ראש ממשלה מחליף אותו. האופוזיציה מחפשת תירוצים".

על התקדמות הלחימה, ציין השר: "מאז שגנץ ואיזנקוט יצאו מהממשלה, אנחנו תוקפניים יותר ומחסלים את בכירי חמאס וחיזבאללה. הייתה החלטה לא להיגרר למלחמה בעצימות גבוהה במקביל בעזה ובלבנון, ונראה כי כעת הוחלט להתמקד יותר בצפון. התקבלה החלטה בקבינט להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם – ובעז"ה זה יקרה".

בהתייחסו לסוגיית הגיוס, אמר קרעי: "מי שתורתו אומנותו – ימשיך ללמוד ולשמור על עם ישראל. בדיונים על חוק הגיוס אני אומר לעמיתי שלפני שאנחנו מדברים על מספרים, צריכים לדבר על המהות. להבין את ערך לימוד התורה, ואז אפשר לחשוב איך לקדם מסלולים מותאמים למי שאין תורתו אומנותו".

הוא התחייב: "בוועדת החוץ והביטחון ממשיכים לקדם את חוק הגיוס אבל שר הביטחון, שנבחר עם קולות מצביעי הליכוד, מצהיר שהוא לא תומך בחוק הגיוס רק עם אישור של בני גנץ. למרות זאת, אני בטוח שבחודשים הקרובים נתקדם עם זה ונעביר את החוק".

קרעי הדגיש: "בסוף, יש ממשלה ויש קואליציה ויש קווי יסוד שמחייבים את כולם. לכן, חוק הגיוס יאושר בסופו של דבר בקריאה שנייה ושלישית, כמו שאישרנו את החוק בקריאה ראשונה. לא כל חבר כנסת או שר יכול לבוא ולדרוש לקבל את דעתו האישית. כולם יתייצבו ויצביעו בעד".

בנוגע לסוגיית הסלולר הכשר, אמר קרעי: "השר הרב מאיר פרוש הוא מראשי החץ של הלוחמים למען התורה ולמען לומדי התורה. אמרתי ליועמ"שית של המשרד שלי שאנחנו צריכים לשמור על זכויות הפרט ואם הפרט רוצה להגן על עצמו בנושא הסלולארי הכשר – אנחנו נעזור להם".

על היועצת המשפטית לממשלה, התבטא: "תקפנו בישיבת הממשלה את היועמ"שית איך היא מבטלת תקציבים לפעוטות חרדיים, בגזירת המעונות – וממשיכה למממן משפחות של מחבלים ותומכי טרור. לדעתי צריכים לפטר אותה והיא צריכה ללכת, אבל מה שיקרה זה שבג"ץ יחזיר אותה. אנחנו צריכים קודם לפתור את הבעיה הזאת מול בית המשפט, שחושב שהוא שולט במדינה".

"המדינה חייבת לחזור להיות דמוקרטית, ולא להיות מנוהלת על ידי מועצת שופטים שמממנים את עצמם בשיטה של חבר מביא חבר. הצעתי להקים בית דין לחוקה שתהיה עם נציגות לפי נציגי ציבור בהתאם לגודל המפלגות בכנסת, שיקבל את ההחלטות במקום בג"ץ".

הוא הוסיף: "הרפורמה המשפטית תחזור – כי אין ברירה אחרת. מדובר בצמד מילים שמכיל כל כך הרבה, ושר המשפטים יריב לוין לא נכנע לבג"ץ ומתעקש מול השופטים, שהם לא מעל החוק. אנחנו חייבים לתקן את מערכת המשפט שמנותק מהעם, ולא מייצג את חלק גדול מהציבור. הפכנו למדינה סמי-דמוקרטית".

לגבי תפקידו כשר התקשורת, אמר קרעי: "כשר התקשורת אני עובד לשינוי מפת התקשורת בישראל ולאפשר להרחיב את התחרות כדי שאלה שהקול שלהם לא נשמע – יישמע. התקשורת מתווכת את המציאות, ויש רבים שאין להם ייצוג בכלי התקשורת המרכזיים".

במענה לשאלה מהקהל לגבי שיתוף פעולה בין החרדים לגוש הימין, ענה קרעי: "יכול להיות שאם הציבור החרדי היה הולך עם השמאל, הוא היה מקבל את ליטרת הבשר שלו למוסדות החינוך – אבל היו פוגעים בזהות היהודית של המדינה היהודית, וישראל הייתה הופכת למדינה ככל העמים. יש לנו אחריות לכל עם ישראל".

שלמה קרעי מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}