י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צפו בתיעוד

בראשות גדולי ישראל: צרפת היהודית הכריזה ה' הוא האלוקים

אמש, בשעת הערב נשמעה הכרזת הרבבות בלב פריז ה' הוא האלוקים!, כשאלפים מבני היהדות הנאמנה התכנסו למעמד אדיר של קידוש השם וחיזוק היהדות בצרפת ובאירופה בראשות גדולי ישראל שהגיעו לצרפת לחזק את ציבור שומרי התורה והמצוות. צפו בגלריה

בראשות גדולי ישראל: צרפת היהודית הכריזה ה' הוא האלוקים
המעמד האדיר בצרפת צילום: שוקי לרר

במרכז מסע החיזוק לצרפת להרמת קרן עולם התורה שנמשך על פני מספר ימים, התקיים אמש (רביעי) במרכז פריז כינוס אדיר של חיזוק היהדות וכבוד שמים בהשתתפות עשרת אלפים איש מכל רחבי צרפת. 

המעמד האדיר התקיים במרכז האירועים  Le Dome de Paris בלב פריז. כששידור חי מוקרן במקומות רבים ברחבי צרפת ובעולם היהודי כולו. למרות גודלו של מרכז האירועים, כבר מספר ימים לאחר הפרסום על דבר הכנס הגדול, אזלו הכרטיסים ותמו המקומות באיצטדיון, ואי לכך נערכו בוועדה המכינה באולמות נוספים סמוך לאיצטדיון ובמקומות רבים נוספים שגם הם צרו מלהכיל.

בהיערכות מרשימה של כלל הארגונים התורניים במדינה, שונעו האלפים מכל רחבי צרפת לאצטדיון הגדול, שהוכן במשך מספר ימים לקראת המעמד. למעמד הגדול החלו לנהור כבר משעות הצהרים אלפים אלפים מכל הזרמים והחוגים של שומרי התורה בצרפת, ובראשם רבני הקהילות ראשי הישיבות וראשי הקהילות שהגיעו יחד עם בני קהילותיהם למעמד לבושים חג.

המעמד בצרפת צילום: שוקי לרר

המעמד החל בשעות הערב עם תפילת מנחה לפני העמוד עבר הרב יוסי אמויאל, 
לאחר מכן נכנס לאולם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבזר"י אור החיים,  אשר עבר לפני התיבה במעמד הסליחות אשר נמשך למעלה משעה. בהתרגשות מיוחדת התקיים מעמד קבלת עול מלכות שמים, כשהרבבות זועקים בלב פריז שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד. ה' הוא האלוקים!

לקראת שיאו של המעמד, הכריז המנחה כי בעוד דקות ספורות ייכנס ראש הישיבה הגר"ד לנדו, וכך במשך דקות ארוכות הקהל עמד על רגליו בשירת "אשרי העם שככה לו" "אשורר שירה לכבוד התורה" "נגיל ונשיש בזאת התורה" "ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו דור ודור".

במעמד רה"י ורבבות תושבי פריז וסביבותיה כובד זקן רבני צרפת הגאון רבי יצחק וויל ר"י עקס לה באן באמירת פרקי תהילים לרפואת עמך בית ישראל ולהצלת המצב השורר בארץ הקודש. לאחר מכן נעמד הציבור על מקומו לשירת אחינו כל בית ישראל כאשר על המסכים כתובים כל שמות החטופים הנמצאים בשבי החמאס.

הגאון רבי יהודה טולדנו ר"י חזון ברוך וראש מוסדות מרכז התורה בצרפת נשא דברי ברכה לכבוד המעמד האדיר והזכיר את מסע הקודש של המנהיג הבלתי נשכח מרן הגראי"ל שטיינמן זצוקל לפני למעלה משני עשורים.

הגאון רבי יצחק אזרחי ר"י מיר עמד בדבריו על חשיבות המאמץ לסייע לבני התורה בארץ ישראל ומעלת שמירת מנהגי בית סבא.

ראש הישיבה הגר"ד לנדו פתח את דבריו ואמר: "עול הגלות פעמים מכביד יותר ופעמים פחות, וגם אם ישנה תחושת פחד מסכנות הנובעות משנאת הגויים לבני אברהם יצחק ויעקב, אשר לדאבוננו גוברת במקומות רבים, השם יצילנו מידם, אבל צריך לתת את הדעת גם על הסכנות הרוחניות החמורות, ולכן מי שחפץ לעלות ולהשתקע בארץ ישראל לאחר שהתייעץ עם רב מובהק, חייב לברר היטב היטב, את הסביבה בה הוא הולך להשתקע, שתהיה סביבה שיש בה השפעה רוחנית ותורנית, של יראי שמים, ציבור חרדי ירא השם, וסביבה שמתנהלת על פי רבנים מוסמכים ומוכרים.

עוד הוסיף רה"י כי ואני רוצה לומר דבר נוסף, שגם לשם זה הגענו לכאן, אין ספק שקדושת ארץ ישראל ותורת ארץ ישראל ומצוותיה, הינם דבר נשגב ונעלה מאין כמותו, ומשפיע על כל העולם, אבל בעוונותינו גם בארץ ישראל אנו שרויים בגלות, וכמו שאמר רבן של כל בני הגולה הגאון ר' חיים עוזר זצ"ל שישנה גלות גם בין יהודים.

בסיום דברי נעמד הקהל על רגליו שוב למשך דקות ארוכות לריקודים לכבוד התורה.

את המעמד נעל הגאון רבי דוד חנניה פינטו בדברי ברכה למשתתפים. 

את הערב ליוו גדולי הזמר מוטי שטיינמץ ושלום למר יחד עם תזמורתו המורחבת של המאסטרו יואלי דיקמן. את הערב הפיקה חברת ההפקות של הרב ראובן ביטון.

צרפת קרן עולם התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}