י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סגירת תיק הבדיקה

משפחת קסטלמן הגישה ערר על החלטת מח"ש: "תפקידכם לשמור על האזרחים"

משפחתו של יובל קסטלמן הגישה ערר ליועצת המשפטית לממשלה, על ההחלטה של מח"ש לסגור את תיק הבדיקה של נסיבות מותו: "רק חקירה פלילית מקיפה תביא לבירור האמת"

משפחת קסטלמן הגישה ערר על החלטת מח"ש: "תפקידכם לשמור על האזרחים"
יובל דורון קסטלמן ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

משפחתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות בפיגוע בירושלים על ידי חייל מילואים לאחר שחשב שהוא מחבל, הגישה היום ערר ליועצת המשפטית לממשלה, על ההחלטת מח"ש לסגור את תיק הבדיקה נגד השוטרים שהיו בזירה וחקרו את מותו.

"יובל גיבור ישראל ששילם בחייו בעטיה של מדיניות מופקרת ומקוממת לאחר שהציל חיי רבים – אינו עוד עימנו. לכל הפחות, מבקשים בני משפחתו להבטיח הן העמדה לדין צבאי של החשוד בהמתה, הן חקירה ממצה ומקיפה בפרשת הכזבים לכאורה מטעם קציני משטרת ישראל לבני המשפחה, והן הבהרה לכל גורמי אכיפת החוק מפיה של הדמות הרמה ביותר בתחום המשפט הפלילי במדינת ישראל, ראשת התביעה הכללית, כי על משטרת ישראל לפעול אך ורק משיקולים מקצועיים", נכתב בבקשת הערר של המשפחה.

משה קסטלמן, אביו של יובל, אמר: "ברור לנו שגופתו של יובל הייתה חייבת להשלח לנתיחה, האם מח"ש חקרו זאת? שלילי מוחלט. אין לי ציפיות ממשטרת ישראל להעניק ליובל אות גבורה כמו שמגיע לו אמנם אני מצפה שיביאו את האשמים לדין על מנת לעשות צדק עם בני, גיבור ישראל".

דודו של קסטלמן תקף את החלטת מח"ש לסגור את התיק: "התפקיד שלכם זה לא לשמור על השוטרים, אלא לשמור על האזרחים".

בחודש אפריל האחרון נציגי המחלקה לחקירות שוטרים נפגשו עם בני משפחת קסטלמן, ומסרו להם את ההחלטה לסיים את הבדיקה שנפתחה בחשד לשיבוש הליכי חקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל, וכן את הסיבות לה.

יובל קסטלמן מלחמת חרבות ברזל מח"ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}