י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"הכלי היחיד ההולם"

היועמ"שית הודיעה לנתניהו: לא אייצג את עמדתך בעניין ועדת חקירה ממלכתית

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה לראש הממשלה נתניהו כי לא תייצג את עמדתו בעתירות בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית. מיארה הודיעה כי הוא יוכל לשכור ייצוג פרטי

היועמ"שית הודיעה לנתניהו: לא אייצג את עמדתך בעניין ועדת חקירה ממלכתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרבה מיארה, הודיעה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא תייצג את עמדתו בעתירות בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית. מיארה הודיעה כי הוא יוכל לשכור ייצוג פרטי.

מלשכת היועמ"שית נמסר כי "ועדת חקירה ממלכתית היא, באופן מובהק, הכלי החוקי הייחודי ההולם את חקר אירועי השבעה באוקטובר ומלחמת ״חרבות ברזל״". 

אתמול דווח כי נתניהו הציע להקים ועדת חקירה ממשלתית בצירוף משקיפים בין לאומיים, הצעה שקיבלה את הסכמתו של גלנט. הממשלה בדקה את הנושא מול גורמי ממשל אמריקאים שתמכו בהצעה, אך היועמ"שית אמרה שעל אף שאין מניעה משפטית להצעה מסוג זה, חוות הדעת שלה היא שוועדה כזו לא תעזור ברמה הבין לאומית.

לדבריה, צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית שתעסוק בעניינים ההומניטריים, ולקבוע מראש שהיא תדון בהמשך גם בענייני 7 באוקטובר. בעקבות חוות הדעת של היועמ"שית, נתניהו החליט שלא להקים את הוועדה. 

נתניהו הסכים שחברי ועדת הבדיקה הממשלתית ימונו בהיוועצות היועצת - אך בהרב מיארה אמרה שזה לא מספיק, והפתרון היחיד הוא ועדת חקירה ממלכתית.

גלי בהרב מיארה בנימין נתניהו ועדת חקירה ממלכתית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}