י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"נעשה במחטף"

היועמ"שית לבג"ץ: "קידום רפ"ק סוויסה - החלטה בלתי חוקית"

בתגובה שהוגשה לבג״ץ, טענה היועצת המשפטית לממשלה כי החלטת השר בן גביר למנות את רפ״ק סוויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א, היא החלטה "בלתי חוקית" | עוד טענה: "המינוי נעשה במחטף, תוך הפרה בוטה של כללי המינהל התקין"

היועמ"שית לבג"ץ: "קידום רפ"ק סוויסה - החלטה בלתי חוקית"
בן גביר מעניק דרגות לסוויסה צילום: באדיבות המצלם

היועמ"שית גלי בהרב מיארה הגישה את תגובתה לבג"ץ במסגרת העתירה נגד החלטת השר בן גביר למנות את רפ"ק סוויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א. מיארה הודיעה כי החליטה לא לאפשר לשר בן גביר ייצוג נפרד בעתירה. 

מיארה טענה בתשובתה לבג"ץ: "המינוי נעשה במחטף, תוך הפרה בוטה של כללי המינהל התקין, בניגוד להליכי המינוי הנהוגים במשטרת ישראל, ותוך מידורם של הגורמים המקצועיים שאמורים היו לקחת בו חלק". 

עוד כתבה היועמ"שית: "אי החוקיות של המינוי היא גלויה וברורה ולכן לא מדובר במקרה חריג המצדיק היתר לייצוג נפרד. החלטה זו נוגעת לליבת הסמכויות של היועצת המשפטית לממשלה, שנועדו להבטיח את פעולתה של הרשות המבצעת בגבולות הדין".

לפני כשבועיים השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיש עתירה לבג"ץ באמצעות עורך הדין דוד פטר, בבקשה לאפשר לו ייצוג נפרד בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי נגד מינויו של הקצין מאיר סוויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום תל אביב, והעלאתו לדרגת סגן ניצב. 

בעתירת השר בן גביר לבג"ץ נכתב ביחס לבהרב מיארה כי "לא די שהיא אינה מייצגת את עמדת השר לביטחון לאומי, אלא שהיא מצטרפת לעותרים ומייצגת נגד עמדת השר".

השר בן גביר אמר כי "לא רק שהיועמ"שית פועלת כאן בחוסר סמכות מובהק, כאשר היא מתערבת במינויים של קציני משטרה, היא מוסיפה חטא על פשע כאשר היא מודיעה לבית המשפט שהיא לא מאפשרת לי להגן על עמדתי כי המינוי נעשה כדין ומונעת ממני ייצוג נפרד". 

העתירה המדוברת מבקשת למנוע את קידומו של רפ"ק סוויסה לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין זריקת רימוני הלם לעבר מפגינים.

איתמר בן גביר מאיר סוויסה גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}