י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"הכרזת מלחמה"

נסראללה: "ספגנו מכה חסרת תקדים, הקווים האדומים נחצו"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא נאום ראשון אחרי פיצוצי הביפרים שהובילו לפגיעה באלפי מחבלים, והודה: "ספגנו מכה קשה" | נסראללה פנה לנתניהו: "גם מלחמה כוללת לא תוביל לחזרת תושבי הצפון" | עיקרי נאומו

נסראללה: "ספגנו מכה חסרת תקדים, הקווים האדומים נחצו"
נסראללה בנאום הערב צילום: צילום מסך

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום לראשונה מאז הותקפו אלפים מחברי ארגונו בפיצוץ ביפרים ומכשירי קשר בהם החזיקו. במקביל לנאומו, מטוסי קרב תועדו טסים בגובה נמוך בשמי ביירות. 

נסראללה הודה בנאומו: "אין ספק שספגנו מכה ביטחונית ואנושית גדולה, חסרת תקדים בתולדות האנושות ואולי בתולדות הסכסוך. קיבלנו מכה קשה אבל זה מצב של מלחמה. אנחנו מבינים שלאויב יש עליונות טכנולוגית. במיוחד כשהוא נתמך על ידי ארה"ב והמערב. כשאנחנו בסכסוך אנחנו מהמרים על ג'יהאד, התשה. ניצחנו הרבה פעמים עד כה".

לצד זאת הוא אמר: "אלו פשעי מלחמה, או הכרזת מלחמה, אתה יכול לתת לזה כל שם וזה ראוי לכל שם. זו הייתה כוונת האויב". עוד הגדיר את המתקפה כמבחן לארגונו: "יום אחד אנחנו חוטפים מהאויב ויום אחד הוא. היומיים האחרונים היו קשים. הם היו מבחן גדול שנוכל להתגבר עליו. התקיפה הזו לא תפיל אותנו. נהיה חזקים יותר, נחושים יותר". 

נסראללה הוסיף: "האויב ידע שמספר הפייג'רים עלה על 4,000 מכשירים וחשב שהם חולקו לאנשי חיזבאללה. כשהוא בא לפוצץ את המכשיר הזה הוא תכנן לרצוח 4,000 בני אדם בדקה אחת. בלי קשר למספר האנשים שהיו עלולים למות לידם, זו כוונת האויב ורמת הפשע שהוא מבצע. גם ביום השני תכנן להרוג לפחות אלף. לאורך יומיים, האויב הישראלי רצה להרוג לא פחות מ-5,000 בני אדם בשתי דקות".

לדבריו, ישראל הזהירה מפני מכה נוספת לפני גל הפיצוצים השני: "יום שלישי, אחרי שעות בודדות הגיעו מסרים בערוצים רשמיים ולא רשמיים, ואמרו שהמכה הזו נועדה כדי לעצור את המלחמה בלבנון - ואם לא, נקבל עוד. ביום רביעי היה אכן עוד".

נסראללה פנה בהמשך נאומו במסר ישיר לישראל: "אני אומר לנתניהו ולגלנט ולצבא ולישות של האויב - לא תצליחו להשיב את תושבי הצפון לצפון, תעשו מה שתרצו, לא תצליחו. יש דרך אחת - הפסקת הלחימה בעזה". 

עוד הוסיף ‏נסראללה: "הדרך היחידה להשבת התושבים לצפון היא עצירת התוקפנות והמלחמה על אנשי עזה והגדה המערבית, בלי זה אין כלום. לא הסלמה, לא חיסולים ולא מלחמה מלאה. ההפך - מה שתעשו יעשה את זה קשה יותר, יוסיף עוד עקורים".

נסראללה אמר: "הטיפש ההוא, אלוף פיקוד צפון מציע שהם יקימו רצועת ביטחון בתוך שטח לבנון - זה מה שאנחנו רוצים. הם בנו ביצורים רבים ואנחנו מחפשים אותם, צריכים מאמץ מודיעיני יומיומי, אבל אם יבואו אלינו - אהלן וסהלן. מה שהם רואים בתור איום אנחנו רואים בתור הזדמנות, תהיה לזה השפעה גדולה על המלחמה".

חסן נסראללה מתקפת הביפרים מלחמת חרבות ברזל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}