י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"סכנה ממשית"

בריק מזהיר: "מלחמה שאין ביכולתה של ישראל לנצח"

"אירוע התפוצצות הביפרים ומכשירי הקשר של אנשי החיזבאללה הוא אירוע טקטי מדהים בכל קנה מידה"

בריק מזהיר: "מלחמה שאין ביכולתה של ישראל לנצח"
יצחק בריק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלוף (מיל') יצחק בריק, לשעבר מפקד גיס, הביע את דעתו על מתקפת הביפרים בלבנון והמשך המערכה והתנהלותו של ראש הממשלה.

לדבריו, "אירוע התפוצצות הביפרים ומכשירי הקשר של אנשי החיזבאללה הוא אירוע טקטי מדהים בכל קנה מידה המלמד על יכולות מודיעינית וטכנולוגיות ברמה גבוהה מאוד. ישראל לא לקחה על זה אחריות אבל חיזבאללה מאשים את ישראל ומבטיח תגובה קשה מאוד. לצערי הרב באירוע הטקטי הנ"ל אין שינוי מציאות ביחס למצב האסטרטגי החמור בו אנחנו נמצאים".

"סכנה ממשית למלחמה אזורית רב זירתית"

"ההחלטה של ביבי להמשיך את הלחימה בעזה, במידה ומלחמת ההתשה הזו תימשך עוד שנה יש סבירות גבוה לקריסתה של ישראל בכל התחומים. והאירוע של התפוצצות הביפרים העצים את הוודאות להמשך מלחמת ההתשה הזו עם סכנה ממשית למלחמה אזורית רב זירתית שגם איראן עלולה לקחת בה חלק - תהליך שיזרז את התדרדרותה של ישראל", הוסיף.

בהמשך השיחה העביר ביקורת על ראש הממשלה: "ישבתי איתו 6 פעמים, נתניהו היום לא מונע מרציונל, אלא מרצון לשרוד בכל מחיר. הוא ממשיך במלחמה שאין ביכולתה של ישראל לנצח בה את העולם הערבי. הטרור התחיל להשתלט גם על ירדן בתמיכת האיראנים והחיזבאללה".

"תמות נפשי עם פלישתים, זה הסיפור של האיש"

בסיום  השיחה סיכם: "נתניהו היה צריך לקבל את ההחלטה להפסיק את הלחימה חסרת התוחלת שאנחנו מפסידים בה מול החמאס ולא להחליט להילחם מול כל העולם הערבי. ישראל לא תוכל לשרוד לאורך זמן ללא העולם המערבי הנאור והן מתרחקות מאיתנו - תמות נפשי עם פלישתים, זה הסיפור של האיש".

מתקפת הביפרים מלחמת חרבות ברזל יצחק בריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}