י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תמיכה איתנה

סנטורים בכירים לישראל: "אנחנו תומכים בכם"; תקפו את האריס

בצל המלחמה, ולחצי מממשל ביידן - האריס כנגד ההתיישבות, ראש מועצת שומרון קיבל חיזוק מסנאטורים בכירים בגבעת הקפיטול. לאחר שחשף בפניהם את המציאות בשטח. הסנטור הבכיר לינדזי גרהאם: "ביטחון לישראל - לא עוד 7 באוקטובר". סנטור ג'יימס לנקפורד: "אנשי יו"ש - רואים ותומכים במה שאתם עושים"

סנטורים בכירים לישראל: "אנחנו תומכים בכם"; תקפו את האריס
יוסי דגן והסנאטור לינדזי גרהאם צילום: מועצה אזורית שומרון

על רקע הלחצים מהבית הלבן על ההתיישבות היהודית ביו"ש, בין השאר לחצים כנגד בנייה בהתנחלויות. ראש מועצת שומרון יוסי דגן, סיים את מרתון הפגישות שלו בארה"ב. 

דגן טס לאחרונה לארה"ב לגיוס תרומות בקרב קהילות יהודיות ברחבי ארה"ב לטובת מימון הפרויקטים לחיזוק הביטחון וחיזוק כיתות הכוננות בשומרון, וכן קיים מרתון פגישות עם סנטורים וחברי קונגרס מרכזיים בגבעת הקפיטול בוושינגטון.

יוסי דגן והסנאטורים צילום: מועצה אזורית שומרון

בפגישות דגן הציג לנבחרי הציבור האמריקאיים את המציאות המדינית בשטח. דגן חידד להם את השקר והעלילה המכלילה של קמפיין אלימות המתנחלים והבהיר: "אין כאן שני צדדים. יש צד שבוחר בחיים יום יום - אוהב, יוצר, עושה תרבות, עוסק בחינוך ובונה. וצד אחר שבוחר במוות - טובח בצעירים ומשפחות שלמות, רוצח בכבישים, ומנסה לחסל את העם היהודי. צריכה להיות אמירה ברורה שכל בן תרבות מוקיע את הברבריות הזו של שונאי ישראל".

דגן הסביר לחברי הקונגרס ובית הנבחרים את החשיבות בתמיכה ביהודה ושומרון והחשיבות הביטחונית הקריטית של ההתיישבות לביטחון ישראל. וציין כי יש להפסיק את הלחצים כנגד הבנייה היהודית באיזור. 

בפגישה עם הסנטור שנחשב לאחד הסנאטורים הבכירים בארה"ב לינדזי גרהאם, הראה לו דגן על המפה את "המותניים הצרות" של מדינת ישראל, וחידד לו שבין הים התיכון לגבול נהר הירדן יש רק 43 מיילים, כשמתוכם, 34 מיילים הם הרי השומרון ושאר 9 המיילים שבתוך הקו הירוק, נמצאים לרגלי ההרים בשטח נשלט. לינדזי גרהאם שנחשב כאמור לאחד הסנאטורים הבכירים בארה"ב, ביקש לחזק את תושבי יהודה ושומרון ואמר לראש מועצת שומרון: "אני מקווה שנוכל לסיים את הסכסוך בצורה שתביא לישראל את הביטחון והשגשוג הראויים וחיים טובים יותר עם הפלסטינים, ביטחון לישראל זה חשוב- לא עוד 7 באוקטובר". 

ראש מועצת שומרון נפגש גם עם סנאטור ג'יימס לנקפורד חבר וועדת הבטחון והמודיעין של הסנאט. לנקפורד אמר לדגן בסיום השיחה: "אני רוצה שהאנשים שחיים ביהודה ושומרון ידעו שיש כל כך הרבה אנשים מאוקלהומה וכל כך הרבה אמריקאים שעומדים לצידכם, שאנחנו מתפללים בשבילכם. אנחנו מתפללים לביטחון שם. אנו מתפללים שתהיה לכם את היכולת לקבל החלטות לגבי החיים שלכם ולהיות מסוגלים להיות אנשים שיודעים שיש אחרים שרואים ותומכים במה שאתם עושים על בסיס יומי".

אנתוני ד'אספוזיטו חבר בית הנבחרים האמריקאי דיבר גם נגד הסנקציות המוטלות על תושבי יהודה ושומרון בצורה בריונית על ידי ממשל ביידן-האריס: "אנחנו נעמוד איתן. נמשיך להיאבק ולוודא שההחלטות החשובות לעם שלכם על השולחן כך שלא רק האמריקאים, אלא גם הישראלים יבינו מי עומד איתכם ומי לא. נמשיך לחשוף את השנאה. ונעשה כל שביכולתנו: נדרוש הבהרות, ונבקר את הממשל שמטיל סנקציות על עמכם במצבים שבהם, אם לא מסכימים איתם, הם מתנקמים פוליטית. אנחנו מכירים את התחושה הזו". 

חברת הקונגרס קלודיה טני הוסיפה: "בעבודה עם ראש מועצת שומרון אנחנו נאבק נגד הסנקציות שעלולות להיות מוטלות על ידי הממשל הנוכחי. ואני רק רוצה לומר, שאלוהים יברך אתכם, כולכם. אנחנו חושבים עליכם ומתפללים למען ישראל".

דגן סיכם את הפגישה בשאלה ישירה לסנאטורים: "מה אפשר לעשות נגד הסנקציות והלחצים הנוראיים האלה המופעלים נגדנו?".

צ׳אק פליישמן חבר בית הנבחרים השיב: "אם נבחר את דונלד טראמפ לנשיא, לישראל יהיה חבר חזק מאוד. טראמפ הוא פרו-ישראל אמיתי. הוא הוכיח זאת כשהעביר את השגרירות לירושלים, כפי שהבטיחו נשיאים אחרים ולא קיימו".

יחידת קשרי החוץ. של מועצת שומרון פועלת מזה למעלה משבע שנים בקונגרסים ובפרלמנטים ברחבי העולם, ובין השאר בארצות הברית. ראש מועצת שומרון ממשיך לפעול ברחבי העולם בהסברה של יהודה ושומרון וישראל, בכדי לעצור את סחף הדה-לגיטימציה השוטף את האזור, לאחר אירועי ה-7 באוקטובר.

יוסי דגן לינדזי גראהם ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}