י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מרגש

במעמד רבה של בני ברק: נחנכה מסגרת תורנית ראשונה מסוגה לתלמידים עם צרכים מיוחדים

מעמד היסטורי: נפתחה המסגרת התורנית הראשונה מסוגה בארץ המיועדת לאנשים בוגרים עם מוגבלות קוגניטיבית

במעמד רבה של בני ברק: נחנכה מסגרת תורנית ראשונה מסוגה לתלמידים עם צרכים מיוחדים
רבה של בני ברק צילום: יח"צ

מעמד מרגש והיסטורי נרשם היום בבני ברק, עם פתיחתו הרשמית של כולל 'אוצרות התורה' - המסגרת התורנית הראשונה מסוגה בארץ המיועדת לאנשים בוגרים עם מוגבלות קוגניטיבית. הכולל, שמשתייך למערך התעסוקה של מוסדות אהל שרה בבני ברק, מהווה פריצת דרך משמעותית בשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים במסגרות לימוד תורניות מתקדמות.

טקס הפתיחה החגיגי התקיים בהשתתפות קהל מצומצם, ביניהם תלמידי הכולל, בני משפחותיהם, אנשי הצוות החינוכי, רבנים בכירים והנהלת אהל שרה, בראשות ראש המוסדות הרב אברהם ישראל גינזבורג וחברי הוועד המנהל הרב אברהם צבי ישראלזון, הרב אליהו פרידלנדר והרב אהרון פולק.

יח"צתלמידים מיוחדיםצילום: יח"צ

 
את פני הבאים קידם בברכה מנהל הכולל הרב שלום גענגער, שהדגיש את חשיבותו ההיסטורית של המעמד: "היום הזה הוא התגשמות של חלום של הרבה אנשים. זוהי חוליה נוספת ברצף מרכזי התעסוקה לבוגרים של אהל שרה, המשכילה להפעיל מרכזים באופן מותאם לקבוצות שונות. כאשר במרכז התעסוקתי הזה, ניתן דגש על המסגרת התורנית באווירה אמיתית של כולל, על כל המשתמע מכך."

חבר הוועד המנהל של אהל שרה הרב אברהם צבי ישראלזון, הדגיש את חשיבות המעמד ואמר כי "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד. פתיחת הכולל הזה היא בבחינת 'והגית בו יומם ולילה' לכל נפש מישראל, ומימוש הפסוק 'חנוך לנער על פי דרכו."

אורח הכבוד באירוע היה הגאון רבי מסעוד בן שמעון, רבה הראשי של בני ברק, אשר הגיע במיוחד לקבוע את המזוזה בהיכל הישיבה. הרב בן שמעון התרגש מאוד מהמעמד ואמר: "זה לא רק עוד כולל של מוסדות אהל שרה, זה כולל של כל בני ברק". הוא הוסיף כי יש לו חיבור מיוחד לילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים וברך את המיזם החדש שיצליח בעבודת הקודש.

הכולל החדש, הפועל לצד ישיבת 'תפארת שמואל', נועד לתת מענה לביקוש הרב מצד הורי הנערים המסיימים את המסגרת הישיבתית. הוא מציע סביבה תורנית ואווירה ישיבתית תומכת ומעצימה, לצד הכשרה לתעסוקה. הרב אברהם ישראל גינזבורג, ראש מוסדות אהל שרה, הדגיש: "הקמת הכולל היא הגשמת חלום והמשך ישיר לחזונם של הוריי ע"ה, מייסדי הארגון. הכולל יעניק לבוגרינו הזדמנות להמשיך ולהתפתח בסביבה תורנית, תוך השתלבות בעולם התעסוקה".

הרב אהרון פולק, חבר הנהלת אהל שרה, ציטט את אביו המשגיח בישיבת סלבודקה הגה"צ רבי אברהם פולק זצ"ל שהיה חבר הנהלת אהל שרה שהיה עומד על הייחודיות של אהל שרה והיה אומר שהצוותים של אהל שרה עובדים מכל הלב וללא מגבלות.

מנהלת אהל שרה, מלכה וינברג, סיכמה את משמעות האירוע: "הכולל החדש הוא צעד נוסף במהפכה שמובילה אהל שרה בתחום החינוך המיוחד, ומסמל את המחויבות העמוקה של הארגון להעניק לכל חניך את ההזדמנות לממש את הפוטנציאל הטמון בו ולחוות את המסלול שעוברים כל בני גילו."

פתיחת הכולל מהווה אבן דרך משמעותית בשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית, ומציבה רף חדש בתחום החינוך המיוחד והשילוב הקהילתי.

אהל שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}