י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הצ'ק לא הופקד

"חסכו" עשרות מיליונים: כך הונו החשודים את חברת הדלק

שוטרי מחוז מרכז ורשות המסים חשפו בתום חקירה סמויה ומשולבת, פרשיית הונאת דלק בהיקף של כ-40 מיליון ₪. השבוע עצרה המשטרה מספר חשודים במעורבות

"חסכו" עשרות מיליונים: כך הונו החשודים את חברת הדלק
רכב בתדלוק צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת במחוז מרכז, בשיתוף פעולה עם יחידת יהלום ברשות המסים, פתחה לפני כ-3 חודשים בחקירה סמויה נגד מספר חשודים בחשד שלאורך שנים ביצעו הונאה בסכום מצטבר של כ-38 מיליון ₪. 

על פי החשד, מספר מעורבים קשרו קשר יחדיו לביצוע הונאה, כששניים עבדו בחברות שונות עם קשרים עיסקיים קבועים ורכשו דלק מהחברה בה עבד החשוד השלישי שהנו מנהל חשבונות. 

עם התפתחות החקירה הסמויה עלה החשד, כי שני "הרוכשים" פנו אל מנהל החשבונות של החברה ממנה רכשו דלק ושילמו לו למעלה ממיליון ₪ בכסף ובמתנות, על מנת שחלק מההמחאות שהם נתנו, תמורת דלק שקיבלו, לא יופקדו ולא ייפדו. 

כך, על פי החשד, הונו החשודים את החברה ממנה נרכש הדלק ואף הונו את רשויות המס בכך שדיווחו על הוצאות לרכישת דלק שלא התבצעו. הסכום המצטבר של עשרות ההמחאות שלא נפדו מגיע ל-38 מיליון ₪. 

בנוסף, מנהל החשבונות חשוד בכך שזייף טבלאות של רשימת המחאות דחויות מאחר ולא כלל ברשימות את ההמחאות שנמסרו אך נשמרו בצד.  

השבוע הפכה החקירה לגלויה עם מעצרו של מנהל החשבונות, תושב מרכז הארץ כבן 67 ואתמול נעצר חשוד נוסף, תושב מודיעין בשנות ה-40 לחייו. בדיון שהתקיים היום בבימ"ש הוארך מעצרו עד יום ראשון.

דלק הונאה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}