י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
קידום המודעות

לקראת השנה החדשה: מנכ"ל כללית ביקר בבתיהם של גדולי הרבנים

"זאת היתה שנה שבה הצוותים הרפואיים עמדו בחזית, נמשיך לפעול בשיתוף פעולה כדי לספק רפואה איכותית ומתקדמת", אמר מנכ"ל כללית אלי כהן לאחר סדרת פגישות משמעותיות אצל גדולי הרבנים השבוע יחד עם מנהל המחלקה החרדית בכללית הרב אברהם קונסקי • המפגשים שנערכו לקראת השנה החדשה, עסקו בקידום המודעות לשמירה על אורח חיים בריא וחשיבות הרפואה המונעת

לקראת השנה החדשה: מנכ"ל כללית ביקר בבתיהם של גדולי הרבנים
ביקור אצל הרבנים צילום: יח"צ

לאחר שנה בה עמדו צוותי הרפואה בחזית העשייה האזרחית, ומתוך העיסוק האסטרטגי של כללית ברפואה מונעת וקידום המודעות לבריאות בקהילה, עלה השבוע מנכ"ל כללית אלי כהן יחד עם מנהל המחלקה החרדית בכללית הרב אברהם קונסקי למעונם של גדולי ישראל, כדי להציג את הפעילות ולקבל את ברכתם והכוונתם להטמעת מסרי הבריאות ועידוד הציבור לערוך בדיקות תקופתיות וכן להתברך בברכת מהרבנים לקראת השנה החדשה, שתהיה שנה טובה ובריאה לכלל הציבור.

סבב הפגישות אצל הרבנים נפתח בביתו של זקן מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה. מנכ"ל כללית אלי כהן, נכנס מלווה במנהל המחלקה החרדית הרב אברהם קונסקי ומנהלי המגזר החרדי בכללית במחוז צפון הרב יוסי אוקנין, מנהל המגזר החרדי במחוז שרון שומרון בכללית הרב רפאל נמני ומנהל המגזר החרדי במחוז ת"א הרב יצחק זברלו.

בהמשך עלה מנכ"ל כללית למעונו של חבר מועצת גדולי התורה הפוסק ההלכתי הגאון רבי יצחק זילברשטיין, יחד עם מנהל המחלקה החרדית בכללית הרב אברהם קונסקי ומנהל המגזר החרדי במחוז ירושלים הרב משה רוזנגרטן, מנהל המגזר החרדי במחוז מרכז הרב אברהם ווייס ומנהל המגזר החרדי במחוז חיפה וגליל מערבי הרב משה אדלר.

את הסיור סיים מנכ"ל כללית כשהוא מלווה ברב אברהם קונסקי ומנהלי המגזר החרדי במחוזות השונים, בביתו של מרן ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן זקן חברי מועצת גדולי התורה. ראש הישיבה הודה נרגשות למנכ"ל כללית על השירות הרפואי המסור שהוא מקבל ועל הצוותים האיכותיים של כללית שמטפלים בו בשעת הצורך ועורכים את הבדיקות הרפואיות השגרתיות.

בפגישות, פרט מנכ"ל כללית את הפעילות הרחבה לקידום מודעות בציבור לשמירה על אורח חיים בריא וכן את הפעילות בתחום הרפואה המונעת, הכוללת בדיקות חשובות שמצילות חיים ומונעות עוגמת נפש ממשפחות רבות. בהקשר זה ציין הגרמ"צ ברגמן שהוא לקוח של כללית כבר עשרות שנים, והוא מקפיד לבצע את חיסוני השפעת כסדרן והוא קורא גם לציבור לבצע את החיסון מידי שנה, על מנת לשמור על הבריאות של הפרט ושל סביבתו.

המנכ"ל סקר בהרחבה את פעילות הצוותים הרפואיים בשנה החולפת שהיתה שנה מאתגרת בתחום הבריאות בקהילה, וכן הציג את המסירות של הצוותים הרפואיים בבתי החולים של כללית בכל הארץ ובדגש על בית החולים סורוקה בבאר שבע שעמד בחזית העשיה הרפואית בדרום הארץ, וכן את בית החולים שניידר ובילינסון שקלטו את החטופים שחזרו משבי החמאס. 

המנכ"ל ומנהל המחלקה החרדית ציינו את חשיבות הרפואה המונעת  ואמרו כי חשוב לעשות הכל על מנת לגרום לגוף להיות בריא עוד טרום הצטרכות בסיוע רפואי. גם נושא  השירותים בתחום התפתחות הילד, עלה על שולחנם של גדולי הרבנים.  

נושא מיוחד שעמד במוקד הפגישות, הוא תחום האנמיה בציבור החרדי וחשיבות מתן הברזל לתינוקות. הרבנים שיבחו את היוזמה שכללית לקחה על עצמה השנה, לעורר את המודעות באמצעות מסע הסברה נרחב.

לדברי מנכ"ל כללית אלי כהן: "הממשק הישיר המתקיים בין פוסקי הלכה ורבנים למחלקה החרדית בכללית מסייע לנו כארגון הבריאות הגדול בישראל לקדם ערכי בריאות חשובים המותאמים לאורח החיים בקהילה. החלטנו לתת דגש מיוחד על קידום רפואה מונעת ועידוד המודעות לאורח חיים בריא, ואני שמח כי הרבנים החשובים, מעודדים את החשיבות ואת החובה לפעול בעניין ולרתום את הציבור החרדי לאחריות אישית לבריאות הגוף. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה כדי לספק רפואה איכותית ומותאמת".

הרב אברהם קונסקי מנהל המחלקה החרדית מוסיף כי: "שמחנו להתברך מפי גדולי ישראל לקראת השנה החדשה. הברכה לפני ראש השנה מגדולי הרבנים, הפכה למסורת בכללית, ומהווה הזדמנות לעדכן את מנהיגי הציבור החרדי בהתפתחות שירותי הבריאות בריכוזי הציבור החרדי".

כללית שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}