י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"שמירה כנגד אויבנו"

בצל המלחמה: ההחלטה הדרמטית בנוגע למקוואות הטהרה בצפון

מקווה ששירת אלפים בנהריה התיישן ויצא מכלל שימוש • לאחר התייעצות עם גדולי הפוסקים, בטהרת המשפחה יוצאים במיזם ענק לבנייה של מקווה חדשני וממוגן • הגר"י זילברשטיין: "חיזוק הטהרה יביא שמירה לכל הצפון". הגר"מ שטרנבוך: "להאיץ את הבנייה" הגר"ש גלאי: "השותפות היא בעיקר עזרה לעצמנו" • נשיא טהרת המשפחה הגר"מ אויערבאך: "נהריה זקוקה לשמירה כנגד אויבנו ימ"ש"

בצל המלחמה: ההחלטה הדרמטית בנוגע למקוואות הטהרה בצפון
פגישה דחופה אצל הגר"י זילברשטיין צילום: יח"צ

בצל המלחמה הבלתי פוסקת שחלק לא מבוטל ממנה מתרחש בצפון הארץ, עלה יו"ר טהרת המשפחה הרב חיים לוי שליט"א יחד עם רבני כשרות המקוואות שליט"א למעונותיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א בכדי לשמוע דעת תורה לגבי המשך פעילות כשרות המקוואות ביישובי קו העימות, כמו כן  להיוועץ בנוגע לחיזוק הטהרה בצפון בבניית מקווה משמעותי בנהריה. העיר שלדאבון לב מופגזת באופן כמעט תמידי ובלתי פוסק בטילים וכטבמי"ם ומתמודדת עם בעיה קשה לא פחות - המקווה היחיד בשכונת "נהריה הירוקה", נסגר!

לחצו כאן ותצילו את טהרת ישאל>>>

מקווה הטהרה התיישן, המערכות חדלו מלתפקד עד שלא נותרה ברירה בידי הממונים על שירותי הדת בעיר רק להשבית באופן מוחלט את פעילות מקווה הטהרה היחידי בשכונה ולסגור אותו על מנעול ובריח.

ציבור ענק בנהריה, שמורכב גם ממשפחות מתחזקות אשר הטהרה חשובה להן מאוד, מייחלות לשיקום המקווה ששימש עד עתה את אלפי תושבי השכונה.

לתוך החלל שנוצר, נכנסה טהרת המשפחה וכאמור בהתייעצות עם מורי דרכה מרנן ורבנן שליט"א היא מבקשת להקים בשכונה מקווה טהרה גדול ומרשים כאשר בהזדמנות זו היא מתכוונת גם להוסיף בשטח חדר ממוגן גדול שיאפשר כניסה למרחב בטוח במקרים של אזעקה, מה שיוסיף לתחושת הביטחון עבור משתמשי המקווה.

מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א עודדו את ראשי טהרת המשפחה לפעול במלוא הזריזות להקמת מקווה הטהרה בשכונה האמורה, כך הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א אשר הפציר בראשי טהרת המשפחה להתחיל בהקמת המקווה בהקדם ובמהירות מאחר וחיזוק הטהרה בצפון הארץ ובפרט בעיר נהריה מהווה "הגנה" כלשונו על האזור כולו ו"הכל תלוי בטהרה". עוד הוסיף באופן חד משמעי: "אין להתמהמה, יש לבנות את המקווה באופן מידי ללא אומר ודברים".

גם כאשר נכנסו ראשי טהרת המשפחה למעונו של הגר"י זילברשטיין שליט"א הם התקבלו בהערכה רבה ושמעו ממנו את הדברים הבאים: "מי לא צריך זכויות ליום הדין, מי לא צריך שמירה בימים האלו, המקווה הזה יהיה זכות ליום הדין ומגן בעת המלחמה לא רק על יושבי נהריה, גם על אלו שייזכו לבנות את המקווה". בסיום הביקור ביקש להשתתף בעצמו והרים תרומה נכבדת לבניית המקווה בנהריה.

בתחילת הביקור סקר הגר"י שליט"א את תוכנית הבניה של המקווה וביקש להבין את פרטיו וכדרכו ריתק את הנוכחים בסיפורים אותנטיים המשקפים את חשיבות פעילותו של המקווה וכי "סביב בור המקווה" מאז ומקדם מתהלכים מעשי ניסים. 

בטהרת המשפחה מבקשים את שותפות הציבור לפרויקט הגדול שעלותו גבוהה ביותר. בואו להיות שותפים לפרויקט העצום למען שמירה על טהרת ישראל ולמען שתצברו זכויות חשובות ליום הדין.

הבנייה נעשית בשיתוף פעולה צמוד עם המועצה הדתית נהריה בראשות הרב משה קורקוס שפועל למען הטהרה מזה רבות בשנים וסייע בהשגת תקציב משמעותי לבניית מקווה. אך עדיין חסר הון רב שנדרש לגייס מהציבור

לחצו כאן ותצילו את טהרת ישאל>>>

טהרת המשפחה הגר"י זילברשטיין מקווה בנהריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}