י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחרי הסערה

פרקליט הצמרת התפטר מייצוג המחבל הנאשם ברצח יוחאי אבני ז"ל

עו"ד אבי חימי מסר לאחר ההחלטה: "נוצר מבחינתי מצב בלתי נסבל, שבעטיו החלטתי להפסיק את הייצוג". בשבוע שעבר זעמה משפחתו של אבני ז"ל: "איך זה יכול להיות שיהודי מייצג מחבל?"

פרקליט הצמרת התפטר מייצוג המחבל הנאשם ברצח יוחאי אבני ז"ל
עו"ד אבי חימי צילום: Gili Yaari /Flash90

אחרי הסערה: עו"ד אבי חימי, לשעבר ראש לשכת עורכי הדין, פורש מצוות ההגנה של אבראהים מנצור, הנאשם ברצח איש השב"ס יוחאי אבני ז"ל. כך פורסם בחדשות 12. 

"נכנסתי לייצוגו של הנאשם לאחר שהתרשמתי, מבחינה מקצועית, כי לא מדובר באירוע לאומני", מסר חימי. "אולם, בעקבות השיח הנפיץ שהופנה כלפיי, שבוודאי לא אמור להיות מנת חלקם של סנגורים שכל 'חטאם' הוא מתן שירות משפטי, נוצר מבחינתי מצב בלתי נסבל, שבעטיו החלטתי להפסיק את הייצוג".

בשבוע שעבר נדהמה משפחתו של אבני ז"ל לגלות כי חימי החל לייצג את מנצור, כאשר לפי כתב האישום מדובר במחבל שפעל מתוך מניע לאומני. המשפחה התקשתה לקבל את העובדה שעורך דין יהודי בכיר כמו חימי בחר להגן על מחבל נתעב בבית המשפט. 

משפחתו של אבני זעמה על הסכמתו לייצג את הנאשם. ניצן, אחותו של יוחאי אבני ז"ל פרצה בבכי בבית המשפט: "איך זה יכול להיות שיהודי מייצג מחבל?"

עו"ד אבי חימי התייחס לסערה וטען כי למרות קביעת המדינה, הראיות מצביעות על כך שלא מדובר באירוע לאומני: "הסכמתי להצטרף לייצוג הנאשם לאחר שבחנתי את חומר הראיות והגעתי לכלל מסקנה כי מדובר באירוע פלילי, ולא באירוע לאומני . אזכיר כי גם התביעה הצבאית סברה, מלכתחילה, כי לא מדובר באירוע לאומני ולבסוף ייחסה מניע זה לנאשם אך בגלל לחץ ציבורי, שבינו לבין משפטים אין ולא כלום".

כזכור, לפני כשלושה שבועות החליטה הפרקליטות הצבאית לייחס מניע לאומני בכתב האישום נגד איברהים מנצור. בכך נעתרה הפרקליטות הצבאית לבקשת משפחתו של המנוח, שביקשה להכיר באירוע כפיגוע. קודם לכן הסתפקו בפרקליטות האם הרקע למעשה הוא לאומני. 

עו"ד אבי חימי יוחאי אבני ז"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}