י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"נלחמים נגד הרוע"

מפקד שייטת 13 שובר שתיקה: "אני חולם להביא את סינוואר"

מפקד שייטת 13, אל"מ א', שובר שתיקה ומתייחס למבצעים השונים שביצעה השייטת במהלך המלחמה. א' הדגיש: "אנחנו נלחמים נגד פני הרוע, לא פחות מזה"

מפקד שייטת 13 שובר שתיקה: "אני חולם להביא את סינוואר"
לוחמי שייטת 13 בשיפא צילום: דובר צה"ל

אלוף משנה א' (40), מפקד שייטת 13, מספר בריאיון ראשון ל"ידיעות אחרונות" על ההגעה למנהרה במחנה הפליטים תל א-סולטאן בה נרצחו ששת החטופים. 

א' סיפר באותו היום הייתה "תחושה קשה מנשוא. אחד מהרגעים הקשים ביותר שחוויתי. תחושה כזו הרגשתי רק כשנפלו לי לוחמים, וברגע הזה. אנחנו נלחמים נגד פני הרוע, לא פחות מזה". 

א' סיפר על איתורו של החטוף פרחאן קאדי כשהוא חי: "רגע של רוממות רוח. פתאום אתה מרגיש את כל משמעות ההישג הבלתי רגיל של להביא חטוף בחיים. אבל זה רגע קצר. שעה אחרי שהוא חולץ ופונה, אנחנו כבר היינו בלחימה בעל-קרקע. גם אחרי כזה רגע מאושר, המלחמה נמשכת. אין סוף הוליוודי".

"היו לנו היתקלויות בתת-קרקע, אבל לא באירוע של חילוץ פרחאן", סיפר. "הלחימה בתת-קרקע היא מורכבת מאוד, כי זה מרחב שהאויב ערוך בו כלפיך. בניגוד לעל-קרקע, כאן אתה לא יכול לעשות פעולות מכינות, כמו לחסום צירים למשל. גם החושים שלך מוגבלים. קשה לראות מה יש בהמשך, לפעמים קשה גם לשמוע. אתה בעצם מתועל למרחב הלחימה של האויב, ואתה לא יודע איך לנתח את המרחב הזה ולהיערך אליו – כי אתה לא מכיר אותו. זה מצריך פיתוח טכניקות לחימה מתאימות. יחידת יהל"ם מובילה את זה. צה"ל מסתכל על כל הנושא הזה של לחימת תת-קרקע בצורה מאוד רצינית עכשיו".

עוד אמר: "ב-7 באוקטובר כשלנו. גם אני, כמפקד בכיר, חלק מזה. עכשיו אלה בדיוק הלמידה והניסיון להשתפר. ללמוד לעשות הכול כדי שזה לא יחזור עוד. יש לנו מאז שני חובות עיקריים: לעמוד במטרות המלחמה, ולהבטיח את ביטחון אזרחי ישראל. לצד החזרת החטופים, מטרת המלחמה היא גם מיטוט חמאס. בשביל זה צריך לחסל את סינוואר. אני חולם להביא אותו, ואני מאמין שנביא אותו. כמו שהגענו לכל הבכירים האחרים, אני מקווה שגם אליו נגיע".

שייטת 13 מלחמת חרבות ברזל פרחאן אלקאדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}