י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חובות כבדים

הגר"י זילברשטיין מבקש: "תפרסמו את המקרה הזה מחדש"

חודשים אחדים אחרי שפנה לציבור בבקשת עזרה דחופה לטובת תלמידו השוקד על התורה והעבודה: הגר"י זילברשטיין שליט"א מבקש לפרסם מחדש את דבריו, לנוכח מצבו הדחוק של האברך השקוע בחובות כבדים

הגר"י זילברשטיין מבקש: "תפרסמו את המקרה הזה מחדש"
הגר"י זילברשטיין צילום: קופת העיר

בקשה מיוחדת הופנתה השבוע ממרן עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין, לראשי 'קופת העיר' שהתבקשו לפרסם מחדש קרן שנפתחה לבקשתו של מרן לפני חודשים אחדים. 

מדובר באברך יקר שבערכין, שקדן רציני שמקדיש את כל עתותיו לתורה, ומרן הגר"י זילברשטיין מעיד עליו שהוא אינו מדבר דברים בטלים, ושכל מעיניו בלימוד התורה בו הוא עושה חיל, מחדש חידושים נפלאים ומשפיע אהבת תורה על כל סביבותיו. 

לעזרה הקליקו כאן עכשיו>>>

הגר"י זילברשטיין צילום: קופת העיר


דא עקא, האברך נקלע לחובות כבדים מאוד שלא באשמתו, ומצבו מגיע עד סף פיקוח נפש, כך לפי עדותו של הגר"י זילברשטיין שליט"א.

מדובר באברך מחשובים הלומדים בכולל 'בית דוד' בחולון, בראשותו של הרב שליט"א, הרב מתאר את האברך כתלמיד חכם בעל שיעור קומה. לדברי הרב, מדובר באובדן עצום לעולם התורה אם האברך הזה יעזוב את הכולל חלילה וחלילה. 

בדבריו הסביר מרן הגר"י זילברשטיין, שהסכום הנדרש כדי להציל את המשפחה ואת האברך היקר, הוא סכום של כ-100 אלף שקלים. הרב עצמו הוציא מכיסו סכום של אלף שקלים ותרם באותו המעמד לקרןן שייסד למען האברך, ולאחר מכן ביקש מכל הקהל הקדוש לתרום כל אחד כפי יכולתו, לעשות מאמץ לטובתו של אותו אברך יקר, כדי שיוכל לחזור לתלמודו, וכדי שמצבה של המשפחה יתייצב מבחינה כלכלית.

תלמידיו מסבירים שניכר היה כי הוא יוצא מגדרו בפעם הראשונה, ונוקט בצעד שאינו שגרתי אצלו כלל  וכלל. הרב הודיע שהוא מברך את השותפים בקרן "כל התורם לעניין זה - אשרי לו ואשרי לזרעו וטוב לו כל הימים".

בהודעה מוקלטת אומר מרן שליט"א את הדברים הבאים: "אצלנו בבית מדרש, כולל בית דוד בחולון, לומד אברך מצוין גדול בתורה נדמה לי שאפשר להגיד עליו לא פסיק פומיה מגרסא, האברך הזה נכנס לחובות עקב המצב, האברך הזה פשוט הגיע לפיקוח נפש ממש, עזב כרגע את הכולל, ואני לא יודע לאיפה הוא הלך זה סכנת נפשות אין לו כסף, אין לו דירה, אין לו כלום אבל את הקב"ה ואת התורה יש לו אנחנו מתאמצים עבורו. 

"יש כאן אלף שקל שאני נותן עבור הקרן בשביל האברך הזה מי שיכול לתת, אני יכול להגיד, הוא יקבל שכר כמו מחזיק תורה אמיתי! 

"האברך הזה הוא אדם שאף פעם לא ראיתי אותו מדבר דברים בטלים בבית המדרש, הוא בעל כשרון נפלא, הוא מחדש חידושי תורה נפלאים.

"חסרים עדין אלפי שקלים, אשרי מי שייתן את הכסף הזה. הוא ידע שהוא קונה לו פרקליטים בשמים שאין כמותם. אשרי לו ואשרי לזרעו וטוב לו כל הימים. המברך באהבה, יצחק זילברשטיין".


לעזרה הקליקו כאן עכשיו>>>

 

הגר"י זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}