י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"פעל מתוך בצע כסף"

הנאשם במגעים עם האיראנים לביצוע התנקשויות - מוטי ממן מאשקלון

מרדכי ממן, בן 72 מאשקלון, הוא הישראלי שמואשם שניהל מגעים עם גורמים איראנים לביצוע התנקשויות בבכירים ישראלים, בהם ראש הממשלה, שר הביטחון וראש השב"כ | במסגרת המגעים הוא אף נכנס לאיראן וכן קיבל כספים

הנאשם במגעים עם האיראנים לביצוע התנקשויות - מוטי ממן מאשקלון
הנאשם מרדכי ממן צילום: אסף פוזיילוב כאן חדשות

הותר לפרסום שמו של הישראלי שגויס על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראליים: מרדכי ממן, בן 72 מאשקלון. 

מוקדם יותר היום (חמישי), הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום, המייחס לו ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה של מגע עם סוכן חוץ וכניסה למדינת אויב ללא היתר.

בהתאם לכתב האישום, קיים הנאשם מגעים ובכלל זאת פגישות משותפות על אדמת איראן, עם סוכנים איראניים שפעלו מטעם גורמי המודיעין של הרפובליקה האסלאמית של איראן.

ממן נכנס פעמיים לאיראן ובמהלך פגישות עם הסוכנים האיראניים, דן באפשרות ביצוע פעולות טרור בידי הנאשם, על אדמת ישראל, במטרה לפגוע פגיעה קשה וחמורה בביטחונה של מדינת ישראל. זאת, בין היתר, על רקע חיסולו של אסמאעיל הנייה בטהרן ועל רקע רצון המשטר האיראני לנקום במדינת ישראל את פעולת החיסול, אותה הוא מייחס לישראל.

הנאשם מרדכי ממן צילום: אסף פוזיילוב כאן חדשות

כמו כן, כך על פי כתב האישום, דנו הסוכנים האיראניים במהלך הפגישות עם הנאשם על האפשרות כי הנאשם יתנקש באישים ישראליים בכירים בישראל, ובכללם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שר הבטחון מר יואב גלנט וראש השב"כ מר רונן בר.

משהבהיר הנאשם כי הוצאה לפועל של התנקשויות שכאלה, איננה ברת ביצוע עקב דרגת אבטחתם של האישים, נדונו אפשרויות ביצוע פעולות טרור וריגול נוספות בישראל בידי הנאשם. בכלל זאת, נבחנה האפשרות להתנקש בראש הממשלה לשעבר מר נפתלי בנט או בראשי ערים מסוימים באמצעות הנאשם, ביצוע השלשות כספים, העברת מידע צילומי לידי גורמים איראניים המתעד מקומות הומי אדם בישראל, ואף הקמת חוליות חיסול ייעודיות ברוסיה ובארצות הברית על ידי הנאשם, אשר יופעלו במטרה לרצוח מתנגדים של המשטר האיראני.

הנאשם, אשר פעל מתוך בצע כסף, דרש לקבל מקדמה על סך מיליון דולר מטעם גורמי המודיעין האיראניים בטרם ביצוע פעולה כלשהי עבורם, ומשכך לא הובילו הפגישות לכדי ביצוע פעולות טרור או ריגול קונקרטיות, כפי שביקשו הסוכנים האיראניים.

בכתב האישום צוין, כי במעשיו, קיים הנאשם ביודעין מגע עם סוכני חוץ בלא הסבר, כאשר הוא מודע לכך שבכוונת סוכני החוץ להביא לכדי עשיית מעשים שיפגעו בביטחון מדינת ישראל. כמו כן, נכנס הנאשם לאיראן, מדינת אויב כהגדרתה בחוק.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בבקשת המעצר צוין, כי מסוכנותו של הנאשם גבוהה במיוחד לאור ביצוע עבירות ביטחון חמורות. זו מתבטאת, תחילה, בעצם כניסתו של הנאשם פעמיים, אל אדמת איראן, בטיב וסוג המפגשים שערך עם הסוכנים האיראניים, בחומרתן הקיצונית של פעולות הטרור והריגול שדבר ביצוען בידי הנאשם נדון על ידו עם הסוכנים האיראניים. בנוסף, אף בעובדה כי בסופו של יום, הסיבה בגינה נעצרה פעילותו הביטחונית-פלילית של הנאשם נעוצה אך בסירובם של גורמי המשטר האיראני לשלם לנאשם כפי מבוקשו.

איראן מרדכי ממן ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}