י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מזכה הרבים

הראש"ל לרב יגאל כהן: "מחכים לראותו כרב עיר בעיר גדולה לאלוקים"

הראשון לציון הגר"י יוסף שהגיע לחנוך את מוסדות 'יביע אומר' ומסר שיעור, שיבח את ראש המוסדות הגאון רבי יגאל כהן ואמר: "אנחנו מחכים לראות שיהיה רב בעיר גדולה לאלוקים, וימשיך עוד לזכות את הרבים ולעשות כהנה וכהנה".

הראש"ל לרב יגאל כהן: "מחכים לראותו כרב עיר בעיר גדולה לאלוקים"
הגר"י יוסף עם הגר"י כהן אמש צילום: אלעזר פיינשטיין

במהלך ביקור מיוחד של הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף במוסדות יביע אומר בראשות הגאון הרב יגאל כהן, קבע הראשון לציון מזוזה בכניסה לבניין החדש של מוסדות יביע אומר, ולאחר מכן מסר שיעור במשך שעה ארוכה בפני מאות אברכי כולל יביע אומר בהלכות תקיעת שופר.

בפתח דבריו התייחס הראשון לציון למארח, הגאון הרב יגאל כהן, ובין דבריו אמר כי הוא ממתין לראות אותו מכהן כרב עיר גדולה בישראל.

הראש"ל הגר"י יוסף עם הגר"י כהן צילום: באדיבות המצלם

"ברשות המרא דאתרא הגאון הרב יגאל כהן הי"ו, שיש לו כושר לדיינות והוא צריך להתקדם, להיות רב ראשי לתל אביב, ירושלים או רמת גן, שלושה ערים גדולות. כל עיר שתקח אותו להיות רב עיר שלהם יזכו, הוא מלא וגדוש, מתנהג בענווה, הוא מדבר לבעלי תשובה בגובה העיניים, אבל מי שיש לו כושר דיינות זה לדעת אבן העזר וכל חלקי שולחן ערוך. אנחנו מחכים לראות שיהיה רב בעיר גדולה לאלוקים, וימשיך עוד לזכות את הרבים ולעשות כהנה וכהנה".

דבריו של הראשון לציון עשויים ללמד על המפה הרבנית מיד לאחר שיתקיימו הבחירות לרבנות הראשית, אז ש"ס תתקדם עם מינוי רבנים לערים הגדולות כדוגמת ירושלים ותל אביב לצד ערים נוספות, ובכוונתם לפעול עבור מינוי של הרב יגאל כהן לרב עיר באחת מהערים הגדולות בארץ.

הרב יצחק יוסף הרב יגאל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}