י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סוגרים שבוע

לייבל'ה: העיתונאי שברח משדה התעופה עקב קריסת הוואטסאפ

והשבוע בלייבל'ה: הפרשן הבכיר שחזר על עקבותיו בשרוול המטוס, מי צילם את רייך בקרעסטיר לוועידה של שלומי אמונים?, חבר המועצת מש"ס שהגיע לפקיד הבנק, וגם: השר שסירב להתראיין לעיתוני החגים, וכל השמחות שהתרחשו השבוע

לייבל'ה: העיתונאי שברח משדה התעופה עקב קריסת הוואטסאפ
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה חזר לימים היפים בהם היה ילד קטן שנהנה להביט בגדולים ממנו שהם שולפים את ה'ביפר' או ה'איתורית' דאז ומביטים בכל הודעה שהושארה להם בכדי שידעו מי חיפש אותם ומי מבקש שיחזרו אליו דרך הטלפון הביתי. השבוע לייבל'ה הבין כי ה'ביפרים' הם סכנת פגעי הטכנולוגיה ובלבנון חייבים לעורר את הציבור על כך. 

לייבל'ה שמע עוד כי הפיצוצים שאירעו במכשירי הקשר יום למחרת הביפרים היו למי שנוהג לחגוג יום טוב שני. 

אפרופו,  פגעי הטכנולוגיה, שוד ושבר ביום שישי האחרון במעונו של הפרשן הבכיר ישראל כהן בבני ברק, הוואטסאפ שלו הושבת כליל וכל ההיסטוריה נמחקה. מתברר כי במסגרת תקלה מסתורית בוואטסאפ לאחר עדכון iOS 18: משתמשי אייפון בישראל מדווחים על קריסות חוזרות של האפליקציה. למרות ניסיונות התיקון, התקלה נמשכת, ואין פתרון רשמי באופק. 

גדולי המעבדים והמתכנתים הוזעקו בערב שבת לטפל בבעיה של הפרשן הבכיר שלא ידע את נפשו, אלפי הקלטות של שנים רבות נמחקו ברגע אחד למגינת כל לב. מפה לשם היה אמור הפרשן לטוס לקרעסטיר לפקוד את קברי הצדיקים עם משפחות החטופים, אמממה לאחר שכבר היה בשרוול התגלתה שוב תקלה בוואטסאפ מה שאילץ את ישראל לשוב על עקבותיו ולחזור חזרה אחורה לסדר את התקלה וכך הפסיד טיול יומיים להונגריה. 

גם מוקד ההודעות של ש"ס הפסיקו לשלוח עדכונים על הנעשה בתנועה כמעט ביומים אחרונים, אחרי שהוואטסאפ של דובר התנועה, אושי מדינה - קרס.

לייבל'ה שמע על שר חרדי שהתבטא לאחרונה כמה פעמים וגרם לתקריות והבהרות מהנהגת המפלגה אשר סירב להתראיין לעיתוני החגים שפנו אליו.

לייבל'ה הגיע השבוע לסניף בנק לאומי ברחוב חזון איש בבני ברק לסדר את העו"ש בחשבון לאחר חריגה גדולה בחשבון. לייבל'ה, שהתפללל שהפקיד לא יכעס, גילה כי בתור שלפניו יושב לא אחר מאשר הגר"ש מחפוד חבר מועצת חכמי התורה שלא חס על כבודו וישב עם הפקיד זמן רב. 

באדיבות המצלםהגר"ש מחפוד בסניף לאומי בב"בצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה קיבל דיווח שבעיתונות של הציבור הכללי (אל דאגה לייבל'ה לא קורא כאלו דברים) התפרסמה מודעה על מתן שירותי דת כללים במודיעין עילית. אם לא די בכך, התפרסמה גם מודעה על מתן שירותי דת מוספים לספרדים ובני עדות המזרח. מה הבדל בין כללים לספרדים ומה הבדל בין ספרדים לבני עדות המזרח? לייבל'ה נשאר בצריך עיון. תשובות יתקבלו בברכה.

באדיבות המצלםקול קורא במודיעין עיליתצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה לא פספס השבוע את ועידת צירי שלומי אמונים ב'צפורי בכפר חפץ חיים' ושלח את עצמו כציר של גדולי ישראל להשתתף במעמד הגדול. הוא לא יכל שלא להתרגש מלראות על הבמה את ראשי אגודת ישראל, השר מאיר פרוש, ח"כ ישראל אייכלר באחדות מקדשים שם שמיים. 

משה גולדשטייןהוועידה של שלומי אמוניםצילום: משה גולדשטיין

לא היה אפשר שלא להתרשם מהידידות בין השרים מאחר פרוש ודודי אמסלם שהתארח בוועידה ונתן ראיון מלא כותרות למאיר ברגר, הכתב הפוליטי המוכשר של 'המבשר'. 

משה גולדשטיין השרים אמסלם ופרוש בוועידהצילום: משה גולדשטיין

באמצע ימי הועידה קלט צלם הבית של לייבל'ה את המפיק דודי וובר מ'אקטיבר הפקות' כשהוא רץ מאולם אחד למשנהו באמצעות קורקינט חשמלי, ע''מ להספיק כמה שיותר. לייבל'ה המליץ לו לרשום את זה כפטנט חדשני למפיקים.

באדיבות המצלםדודי ובר עם הקורקינטצילום: באדיבות המצלם

בשולי הוועידה ראה לייבל'ה את הצמד משלומי אמונים: היועץ האסטרטגי שניאור רוזן שנצפה בוועידה ברגע של מתח עם ישראל שנור.

באדיבות המצלםשניאור רוזן וישראל שנורצילום: באדיבות המצלם

מפגש פסגה ראה לייבל'ה בין הסופרים התורניים של 'המודיע' ו'המבשר': הרב טוביה פריינד והרב יוסף מאיר האס. 

באדיבות המצלםפריינד והאס בשיחהצילום: באדיבות המצלם

עוד בשולי הועידה ראה לייבל'ה את ר' נחמן בנשעיה עם צעירי צירי ברסלב מעדכן אותם על ההתפתחויות האחרונות במולדובה והאם תתאפשר כניסה משם לאומן.

באדיבות המצלםבנשעיה וצירי ברסלבצילום: באדיבות המצלם

ראשי הערים מכל רחבי הארץ שלחו נאומים מצולמים לוועידה, מי ששהה במנוחה קצרה בהונגריה הוא ראש מועצת רכסים ר' יצחק רייך שפגש במקום את אחד אנשי התקשורת וביקש ממנו לתעד אותו בשביל הוועידה היישר מהציון של ר' ישעיה'לה מקרעסטיר. לבקשת התקשורת - התמונה טושטשה. 

באדיבות המצלםרייך מצטלם לוועידה של שלומי אמוניםצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע השבוע לחתונת נכדו של ח"כ משה גפני יו"ר 'דגל התורה' שם ראה את מוטי בבצ'יק, הפרשן החרדי הבכיר ישראל כהן, המכונה "המתווך בין הסיעות", לצד הבן אלי גפני יושבים ודנים בסעודה על דברים ברומו של עולם.

באדיבות המצלםבבצ'יק, כהן וגפני בחתונהצילום: באדיבות המצלם

מחוץ לשמחה ראה לייבל'ה פסגת ראשי ערים שחוו אזעקות השבוע, ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן וראש העיר צפת יוסי קקון. נראו בתמונה גם: יענקי קנייבסקי ויהודה אייזנברג. 

באדיבות המצלםגוטרמן וקקון מחוץ לחתונת גפניצילום: באדיבות המצלם

באשדוד לייבל'ה הגיע לחתונה לנכדת ראש העיר בני ברק חנוך זייברט שם ראה שיחה ערה של ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי עם העסקנים שלמה קופולוביץ, לייבי ליברמן מנכ"ל מוקד יד אחת ארגון גג הרפואי של חסידות גור, וצביקי טאוב. 

באדיבות המצלםלסרי והעסקנים מחוץ לחתונת זייברטצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה את מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ישראל מורגנשטרן בשיחה עם הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, בן האדמו"ר מגור ואבי היתומים בחסידות.

באדיבות המצלםהמנכ"ל והרה"צ רבי שלמה צבי אלתרצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע השבוע גם לארה"ב ראה את העסקן הבעלזאי אריה גרינצווייג מסטטן איילנד מקבל את פני האדמו"ר מהר"א מסאטמר שהגיע להשתתף בש"ב לבן הנגיד ר' יודל רובינשטיין.

באדיבות המצלםהעסקן מלווה את הרבי מהר"א מסאטמרצילום: באדיבות המצלם

במעונו של הרבי מסקווירא ראה לייבל'ה אורחים חשובים מישראל, הרב אלקנה סננס, חתנה דבי נשיאה של יו"ר ש"ס אריה דרעי, לצד חיים רבינוביץ מלשכת מנכ"ל הכנסת מתברכים בקודש פנימה במוצאי שבת האחרון. נראה גם המארח: ר' שלום בער פישל. 

באדיבות המצלםסננס ורבינוביץ אצל הרבי מסקוויראצילום: באדיבות המצלם

בשדה התעופה בארה"ב ראה לייבל'ה שיחה בין האסטרטג מנחם גשייד לבין בן הרבי ממכנובקא בעלזא שחזרו מארה"ב. 

באדיבות המצלםגשייד ובן הרבי ממכנובקא בעלזאצילום: באדיבות המצלם

באולם החדש הייטנר בבורו פארק נערכה השבוע חתונה לבת הנגיד ר' יוסי איצקוביץ מבעלי רשת חנויות toys for you עם בן הנגיד יעקב לאיווי. 

לייבל'ה ראה בחתונה את שמחה קרקובסקי עם משה נתן בראוואר, מראשי חברת הצלה וויליאמסבורג. 

באדיבות המצלםקרקובסקי בחתונהצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה את שר העסקנים בניו יורק ר' אברהם יעקב פרידמן מאחל מזל טוב לר' יוסי איצקוביץ.

באדיבות המצלםאברהם יעקב פרידמן מאחל מזל טובצילום: באדיבות המצלם

מחוץ לשמחה ראה לייבל'ה את כוכב הרשתות הנודע מביתר וולוה קירשנבוים מדליק סיגריה בשיחה על ארגזי ירקות עם יהודי חסידי. 

באדיבות המצלםוולוה מצא כסאצילום: באדיבות המצלם

והאורח מאנטוורפן הסופר הנודע ר' דוד דמן שלא מפסיק לסקר את ניו יורק החרדית בשבועות האחרונים נצפה עם ר' משה דוד פריד. השניים, כך מתברר, נראים מאוד דומה.

באדיבות המצלםדוד דמןצילום: באדיבות המצלם

בצרפת, ראה לייבל'ה דובר מסעות גדולי ישראל, הרב צבי כהן, מתברך מראש הישיבה הגר"ד לנדו. 

שוקי לררצבי כהן מתברךצילום: שוקי לרר

שר הרווחה, יעקב מרגי, שהגיע השבוע לראיון בערוץ 12, פגש בכניסה לאולפן את חברו, הח"כ לשעבר איתן כבל. השניים שכיהנו יחד שנים רבות בכנסת, התחבקו והעלו זכרונות ושיתופי פעולה בחוקים רבים לטובת הציבור.

באדיבות המצלםמרגי וכבל מתחבקיםצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שלא מפספס אף שבוע במסעדת אהרונ'ס המפורסמת במתחם ה"מגה ביס" בהר חוצבים שבירושלים, הגיע בשבוע האחרון למקום. שם ראה בין המוני הלקוחות את יענקי דרעי מזמין צלחת צולנ'ט מהבילה לצד מטעמים ברבורים ודגים לכבוד שבת קודש. לייבל'ה שמח לראות כי גם דרעי ג'וניור, שמבין דבר או שניים באוכל משובח, יודע איפה מוצאים את המטעמים הטובים ביותר לשבת קודש.

באדיבות המצלםיענקי דרעי בהר חוצביםצילום: באדיבות המצלם

במהלך ביקורו של האדמו"ר מצאנז בבית שמש ביקש להכניס לברכה את חברי המועצה, סגרה"ע שמעון גולדברג, וממונה החכ"ל והתחבורה, אברהם פרנקל והודה להם על פעילותם למען מוסדות התורה והחסידות בעיר.

באדיבות המצלםהרבי מצאנז מברך את גולדברג ופרנקלצילום: באדיבות המצלם

והימים האלו הם ימי ברכת השנים: הרב אריה לייב פפר, מו"ל בקהילה ויו"ר מכון תורת הכהן, הגיש השבוע את ספרו החדש 'פרי צדיק - ימים הנוראים' לאבי תנועת הקירוב, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן ומתברך לקראת השנה החדשה.

באדיבות המצלםהרב פפר אצל הרב גרוסמןצילום: באדיבות המצלם

את האיש והארכיון הרב מרדכי זאב שוומנפלד מאנטוורפן, השוהה בימים אלו בארץ לרגל היארצייט של אמו ע"ה, ראה לייבל'ה מפקח על ההכנות בביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא ירושלים לקראת ראש השנה.

באדיבות המצלםשוומנפלד עם האוכל בבעלזאצילום: באדיבות המצלם

בשמחת הכנסת ס"ת שע''י משפ' גשייד הנכבדה לזכר בני משפחת דוברוסקין ז''ל אב המשפחה יחיאל מיכל דוברוסקין זצ''ל, רב קהילת חב''ד חיפה, זוג' הרבנית מרת ברנציא ע''ה, בנם התמים הקדוש המופלג ישראל אריה הי''ד סה"ת הוכנס ברוב פאר והדר לביהמ''ד 'מעייני ישראל' חיפה. לייבל'ה ראה את אשף הרשתות החרדיות בני רוזנטל בריקוד עם ספר התורה בתהלוכה. 

באדיבות המצלםבני רוזנטל והספרצילום: באדיבות המצלם

ויש גם לולבים בצל המלחמה:את סגן שר החקלאות משה אבוטבול הגיע השבוע לסיור בקטיף הלולבים של "לולבי רוסוף" בצפון,שם נחשף לשיטות המתקדמות לגידול והכנת הלולבים המהודרים.

באדיבות המצלםאבוטבול עם לולבי רוסוףצילום: באדיבות המצלם

את הזמר יצחק חגירה מתברך מפי המועמד לרה”ר הגר”ד יוסף כשהופיע בברית לנכדו של הרב שמואל גבאי ראש מוסדות ’למען אחי’, באולמי נוף ירושלים.

באדיבות המצלםהזמר חגירה מתברך מהגר"ד יוסףצילום: באדיבות המצלם

בשבע ברכות לבת האדמו"ר מפיטסבורג ראה לייבל'ה את הגאון הרב קלמן בר, רבה של נתניה והמועמד לתפקיד הרב הראשי. לייבל'ה ראה את הרב בר מברך את העסקן שאול לנדא מפיטסבורג בחמימות רבה. 

באדיבות המצלםשאול לנדא מתברך מהרב ברצילום: באדיבות המצלם

ח"כ אברהם בצלאל אירח השבוע שבע ברכות מרכזי לבחור החשוב גדליה רוזובסקי מבחירי ישיבת מיר. לייבל'ה ראה את השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, בשמחה. 

באדיבות המצלםמלכיאלי בשמחה אצל גדליה רוזובסקיצילום: באדיבות המצלם

לאחר מכן הגיע גם ר' אבי אבוחצירא יועץ ראש העיר ירושלים, ועוד רבנים ואישי ציבור רבים.

באדיבות המצלםאבי אבוחצירא וגדליה רוזובסקיצילום: באדיבות המצלם

את הערב הנעימו תזמורת זמרים ופייטנים כמיטב המסורת, משמח הלבבות ר' אפי טורצקי שנשא דברים במשך שעה ארוכה בשמחת חתן וכלה כשהכל משבחים את אברהם בצלאל שאיגד בביתו קשת רחבה ומגוונת של אנשים כשכולם מרגישים חלק בלתי נפרד משמחת חתן וכלה.

באדיבות המצלםבריקוד בשבע ברכותצילום: באדיבות המצלם

ללייבל'ה נודע, כי יו"ר VIP אסטרטגיה ויח"צ יוסי רוזנבוים במהלך של שת"פ עם פרקליט הצמרת וחבר מועצת יד ושם עו"ד וטו"ר ישראל ענדען. ויש גם תמונה משותפת לעדות.

באדיבות המצלםענדען ויוסי רוזנבויםצילום: באדיבות המצלם

סגן ומ"מ ראש העיר ירושלים צביקה כהן שגם השנה דאג למיזם המבורך של מעמדי סליחות מרכזים בכל ערב בשכונה אחרת בירושלים, נצפה במעמד הסליחות בבית מדרשו של הגאון רבי יצחק כהן, רבה של שכונת שמואל הנביא.

באדיבות המצלםצביקה כהן עם הרב יצחק כהןצילום: באדיבות המצלם

מנהל פרויקט חונכים ברשת החינוך בני יוסף, הרב יוסף ניאזוף, כובד השבוע להיות הרב המקדים להגאון הרב יגאל כהן, במעמד הסליחות המרכזי שנערך במתנ"ס ברמלה בהשתתפות אלפים, שיזם סגן ומ"מ ר"ע הרב מאור אשש.

באדיבות המצלםערב סליחותצילום: באדיבות המצלם

באילת ראה לייבל'ה את מנהל ”משמרת השבת” ר’ אריאל כהן שקפץ במיוחד להכשיר מכשירים חשמליים במלונות באילת. כנראה ש'אלול' קיים גם בעיר הדרומית.

באדיבות המצלםמנהל משמרת השבת באילתצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לרגל שמחת נישואי נכדו השבוע. 

ברכת מזל טוב לשר הבריאות, אוריאל בוסו, לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לראש העיר בני ברק, חנוך זייברט, לרגל שמחת נישואי נכדתו, בת לבנו משה זייברט. 

ברכת מזל טוב לראש מועצת עמנואל, אליהו גפני, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. 

ברכת מזל טוב לר' יוסף שטראוס, נאמן ביתו ומקורבו של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לשר החסד הרה"ח ר' אפרים שטרן יו"ר 'עונג שבת ויום טוב' לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. 

ברכת מזל טוב לר' מרדכי דוד שנייד משב"ק האדמו"ר מבאיאן, לרגל שמחת אירוסי בנו החתן החשוב מבחירי ישיבת טשערנוביל באלעד, שהתארס עם בתו של המשגיח של הישיבה. 

ברכת מזל טוב לרונן כץ, דובר השר במשרד החינוך חיים ביטון, לרגל שמחת הולדת הנכדה.

ברכת מזל טוב לדודי ברנשטיין, מו"ל אתר החדשות הכשר והנקי "JDN" ועיתון "שחרית" לרגל שמחת נישואי בנו שנערכה השבוע בביתר, לייבל'ה ראה בשמחה את האדמו"ר מרחמסטריווקא יחד עם האדמו"ר מסטריקוב. 

באדיבות המצלםבחתונה לבנו של דודי ברנשטייןצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב למנכ"ל רשת מעונות היום 'נאות מרגלית', ליאור גבאי, לרגל שמחת נישואי בנו. לייבל'ה ראה בשמחה את שר הרווחה יעקב מרגי בשיחה חמימה עם הראשל"צ הגאון רבי משה שלמה עמאר.

באדיבות המצלםמרגי מתברך מהגרש"מ עמארצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}