י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הטלה במשקל כבד

משפחה חדשה בספארי: 9 אפרוחי יען הצטרפו לחבורה

שמחה גדולה בספארי! תשעה אפרוחי יען מצוי, העוף הגדול בעולם, בקעו זה עתה. האפרוחים הקטנים והמתוקים, שמשקלם בלידה היה קרוב לקילו, גדלים בקצב מסחרר. למרות גודלם העצום, הם עדיין צריכים ללמוד את כל החיים: איך לרוץ במהירות של 50 קמ"ש, מה לאכול וממה להיזהר

משפחה חדשה בספארי: 9 אפרוחי יען הצטרפו לחבורה
היענים שבקעו צילום: צילום מסך שירה ענבר דנין

תשעה אפרוחים מתוקים של יען מצוי, העוף הגדול ביותר בעולם, בקעו  אצלנו לאחרונה לאחר שההורים המסורים פארוק, עדה ויונת דגרו במשותף על הביצים במשך כ-40 יום.

האפרוחים שבקעו בספארי צילום: שירה ענבר דנין

משקלו של כל אחד מהאפרוחים סמוך לבקיעה היה קרוב לקילו אחד, ממש לא מעט בשביל אפרוח. אך מה שמפתיע יותר הוא קצב הגדילה המטורף שלהם. תוך כחצי שנה הם כבר מגיעים לגודל של יען בוגר,  שמשקלו יכול לנוע בין 90 ל 120 קילוגרמים!

אפרוחי היען מתוקים ותזזיתיים וכל אחד מהם קיבל סימון בצבע שונה כדי שהמטפלים יוכלו להבדיל בניהם ולבצע מעקב רפואי ומעקב גדילה. משימה לא פשוטה לכשעצמה מאחר ויענים רצים מאוד מהר וכבר בצעירותם יכולים להגיע למהירות של 50 קמ"ש לשעה.יענים בוגרים יגיעו למהירות של 70 קמ"ש! בעיקר בזכות הכנפיים שלא יכולות אמנם לשאת את משקלם באוויר, אבל בהחלט מסייעות לתמרן במהלך הריצה.

האפרוחים נמצאים כרגע במתחם מיוחד שנבנה בשבילם מאחורי הקלעים, שם הם מוגנים ממזג האוויר ומסכנות נוספות בזמן שהם לומדים כיצד להסתדר בכוחות עצמם. הם לומדים איך לנקר, מה לאכול וממה להיזהר, כלים חשובים בעלי השפעה מכרעת על כושר השרידות שלהם בעתיד.

גן החיות הספארי רמת גן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}