ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פרשייה חמורה

"מכיר את רעננה?": פרטים חדשים מההתמקחות בין האיראנים לחשוד הישראלי שנעצר

בחקירותיו ניסה החשוד להרחיק את עצמו מכוונה לממש את המשא ומתן עם האיראנים על התנקשות בפועל, אך אמר לחוקריו: "אני לא יודע מה היה קורה ומה הייתי עושה אם היו נותנים מיליון דולר, אנחנו רק בני אדם"

"מכיר את רעננה?": פרטים חדשים מההתמקחות בין האיראנים לחשוד הישראלי שנעצר
איראן ישראל צילום: שאטרסטוק

פרטים נוספים על הפרשה הביטחונית החמורה שדיווחנו הבוקר על ישראלי בן 73 תושב אשקלון שגויס לעבוד בשביל איראן ולהוציא לפועל רצח של אישים בכירים כולל ראש הממשלה. 

הנאשם היה בחובות של עשרות אלפי שקלים וזה מה שגרם לו ליצור קשר עם גורמים טורקיים שהכיר, כדי לבקש מהם לבצע איתם עסקאות. כך נוצר הקשר הראשוני שמתוכו הוצע לו להגיע לאיראן.

דורון קדוש דיווח בגל"צ כי במשך כמה שבועות הוא נע בין קפריסין לטורקיה, ובשלב מסוים שהה עם אנשי העסקים הטורקים כמה ימים בבית מלון שנמצא סמוך לגבול האיראני, בזמן הזה דיבר איתו איש העסקים האיראני וניסה לשכנע אותו לתת בו אמון ולהגיע אליו לאיראן. אחרי שהוברח בגבול - הוא נפגש עם המפעילים האיראנים בווילת פאר ובמלון שהיו סמוכים לגבול עם טורקיה.

האזרח נפגש עם שני סוכני מודיעין איראנים. הוא אמר להם: ״יש לי קשרים בעולם התחתון בישראל״, כדי לשכנע אותם שיש לו אפשרות להוציא לפועל את המשימות המבוקשות. הוא ביקש מיליון דולר, האיראנים הסכימו ל-150,000 דולר. 

אחד הסוכנים האיראנים ידע לדבר עברית. האזרח אמר להם שרה״מ, שר הביטחון וראש השב״כ מאובטחים ברמה גבוהה ויהיה קשה לפגוע בהם, לכן הם שאלו אותו אם הוא מכיר את רעננה והציעו שינסה לפגוע בנפתלי בנט באמצעות מטען נפץ. על חיסול בנט הוצע לו 300-400 אלף דולר אך הוא סירב ודרש מיליון דולר. 

על פי הדיווח, הסוכנים האיראנים אמרו לו: אם תבצע את המשימה עבורנו תמנע פתיחה במלחמה של איראן נגד ישראל, כי נשיג את הנקמה על חיסול הנייה. עוד דמויות שעלו כאפשרויות לחיסול - ראש עיריית נהריה או ראש עיריית עכו, מאחר שהנאשם טען שהוא מתגורר בנהריה (שיקר). 

ימים ספורים לאחר המפגש השני באיראן הנאשם טס מטורקיה - לקפריסין הטורקית - ומשם ללרנקה - ואז לישראל. מיד כשנחת בנתב״ג, לפני 3 שבועות, נעצר בידי השב״כ.

בחדשות 12 דווח כי הנאשם בריגול אמר לחוקרי היאחב"ל בעת מעצרו: "טוב שעצרתם אותי, אני לא יודע לאן זה יכול היה להתגלגל". גורם שמעורה בפרטי החקירה אמר שלאורך כל חקירותיו היתה לו הזדמנות להכחיש או לשתוק, והוא בחר לומר אמירות מפלילות.

בחקירותיו ניסה הישראלי להרחיק את עצמו מכוונה לממש את המשא ומתן עם האיראנים על התנקשות בפועל, אך גם אמר לחוקריו: "אני לא יודע מה היה קורה ומה הייתי עושה אם היו נותנים מיליון דולר, אנחנו רק בני אדם".

עוד נחשף כי האיראנים הציעו לנאשם להזהיר ערבים ישראלים שקיבלו כסף מהמשטר בטהראן לטובת ביצוע משימות עוינות על אדמת ישראל ולא ביצעו אותן.

מפרקליטות המדינה נמסר כי הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד האיש תושב הדרום המייחס לו ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה.

בהודעת הפרקליטות נאמר: "הנאשם, אשר פעל מתוך בצע כסף, דרש לקבל מקדמה על סך מיליון דולר מטעם גורמי המודיעין האיראניים בטרם ביצוע פעולה כלשהי עבורם, ומשכך לא הובילו הפגישות לכדי ביצוע פעולות טרור או ריגול קונקרטיות, כפי שביקשו הסוכנים האיראניים".

בכתב האישום צוין, כי: "במעשיו, קיים הנאשם ביודעין מגע עם סוכני חוץ בלא הסבר, כאשר הוא מודע לכך שבכוונת סוכני החוץ להביא לכדי עשיית מעשים שיפגעו בביטחון מדינת ישראל. כמו כן, נכנס הנאשם לאיראן, מדינת אויב כהגדרתה בחוק".

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר צוין, כי מסוכנותו של הנאשם גבוהה במיוחד לאור ביצוע עבירות ביטחון חמורות. זו מתבטאת, תחילה, בעצם כניסתו של הנאשם פעמיים, אל אדמת איראן, בטיב וסוג המפגשים שערך עם הסוכנים האיראניים, בחומרתן הקיצונית של פעולות הטרור והריגול שדבר ביצוען בידי הנאשם נדון על ידו עם הסוכנים האיראניים. 

בנוסף, אף בעובדה כי בסופו של יום, הסיבה בגינה נעצרה פעילותו הביטחונית-פלילית של הנאשם נעוצה אך בסירובם של גורמי המשטר האיראני לשלם לנאשם כפי מבוקשו. היום יתקיים דיון לקראת השעה 11:00, במהלכו תידון גם בקשת הסנגור לאיסור פרסום שם הנאשם.

איראן מלחמת חרבות ברזל איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}