ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
גלנט הסכים

הצעת נתניהו לוועדת חקירה - וסירוב היועמ"שית לייצוג הממשלה

השר גלנט פנה אל בהרב מיארה כדי להקים ועדת חקירה שתעסוק בהיבטי משפט בין לאומיים, אך היא התעקשה לחקור גם את אירועי 7 באוקטובר ולכן לא תייצג את הממשלה

הצעת נתניהו לוועדת חקירה - וסירוב היועמ"שית לייצוג הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לא תייצג את הממשלה בעתירה לבג"ץ הדורשת להקים ועדת חקירה ממלכתית, והממשלה תיוצג באופן עצמאי, כך דווח בכאן חדשות.

המהלך טמון בהתעקשות היועמ"שית כי ועדת חקירה תעסוק במחדלי 7 באוקטובר, ולא רק בהיבטי המשפט הבין לאומי, כפי שביקש ממנה שר הביטחון יואב גלנט. גלנט ביקש זאת כדי להתמודד עם ההליך בבית הדין הפלילי הבין לאומי.

עקב התעקשות היועמ"שית, לא תוקם ועדה כזו, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הביע התנגדות להקמה של ועדה כזו תוך כדי המלחמה. לטענתו, לא שייך להקים ועדת חקירה שתבדוק את מחדלי הממשלה והצבא תוך כדי המלחמה, כי הדבר יסיט את הקשב וייאלץ את כולם לשכור עורכי דין.

נתניהו הציע להקים ועדת חקירה ממשלתית בצירוף משקיפים בין לאומיים, הצעה שקיבלה את הסכמתו של גלנט. הממשלה בדקה את הנושא מול גורמי ממשל אמריקאים שתמכו בהצעה, אך היועמ"שית אמרה שעל אף שאין מניעה משפטית להצעה מסוג זה, חוות הדעת שלה היא שוועדה כזו לא תעזור ברמה הבין לאומית.

לדבריה, צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית שתעסוק בעניינים ההומניטריים, ולקבוע מראש שהיא תדון בהמשך גם בענייני 7 באוקטובר. בעקבות חוות הדעת של היועמ"שית, נתניהו החליט שלא להקים את הוועדה. נתניהו הסכים שחברי ועדת הבדיקה הממשלתית ימונו בהיוועצות היועצת - אך בהרב מיארה אמרה שזה לא מספיק, והפתרון היחיד הוא ועדת חקירה ממלכתית.

ועדת חקירה ממלכתית בנימין נתניהו יואב גלנט גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}