י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ניצלו את ההזדמנות

הטעות הגורלית של נסראללה: כך ישראל גרמה לחיזבאללה לקנות ממנה ביפרים

גורמי מודיעין ישראלים גילו הזדמנות עוד לפני שנסראללה החליט להרחיב את השימוש בביפרים, ישראל הוציאה לדרך תוכנית להקמת חברת קש שתתחזה ליצרנית ביפר בינלאומית. ביום שלישי ניתנה ההוראה להפעיל את הביפרים

הטעות הגורלית של נסראללה: כך ישראל גרמה לחיזבאללה לקנות ממנה ביפרים
מתקפת הביפרים על חיזבאללה צילום: שאטרסטוק

חסן נסראללה דחף במשך שנים שפעילי חיזבאללה ישקיעו בביפרים במקום בטלפונים, שלמרות כל יכולותיהם המוגבלות יוכלו לקבל נתונים מבלי לגלות את מיקומו של המשתמש או מידע פוגעני אחר, כך על פי הערכות המודיעין האמריקאי.

גורמי מודיעין ישראלים גילו הזדמנות. עוד לפני שנסראללה החליט להרחיב את השימוש בביפרים, ישראל הוציאה לדרך תוכנית להקמת חברת קש שתתחזה ליצרנית ביפר בינלאומית.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי חברת BAC ההונגרית שייצרה את מכשירי הביפר שסופקו לחיזבאללה והתפוצצו בלבנון היא חברה שישראל הקימה במכוון כדי לפגוע בחיזבאללה.

החברה ייצרה את המכשירים מראש עם חומר נפץ ולא מכרה אותם ללקוחות רגילים, אלא בעיקר לחיזבאללה. החברה, שפעלה תחת רישיון של החברה מטייוואן Gold Apollo החלה לספק לחיזבאללה מכשירים בשנת 2022, אך הגבירה מאוד את הייצור לאחרונה בעקבות הוראתו של נסראללה לפעילים להפסיק להשתמש במכשירים סלולריים.

תיעוד מ"המשרד" בהונגריה צילום: כאן חדשות

חברת BAC Consulting הייתה חברה מהונגריה שחתמה חוזה לייצור המכשירים מטעם חברה טייוואנית, Gold Apollo. למעשה, זה היה חלק ממבצע ישראלי, לדברי מקורות ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס', לפחות שתי חברות נוספות נוצרו גם כן כדי להסוות את זהותם האמיתית של האנשים שיצרו את הביפרים, אנשי מודיעין ישראלים.

חברת BAC אכן טיפלה בלקוחות רגילים, שעבורם ייצרה מגוון של ביפרים רגילים. אבל הלקוח היחיד שהיה חשוב באמת היה חיזבאללה, והביפרים שלו היו רחוקים מלהיות רגילים, הם יוצרו בנפרד והכילו סוללות עם חומר הנפץ PETN.

הביפרים החלו להישלח ללבנון בקיץ 2022 במספרים קטנים, אך הייצור הוגבר במהירות לאחר שנסראללה יצא נגד הטלפונים הסלולריים. ישראל השקיעה מיליונים בפיתוח הטכנולוגיה, והידיעה נפוצה בקרב חיזבאללה ובני בריתו שתקשורת סלולרית אפילו אפליקציות הודעות מוצפנות לא בטוח יותר.

נסראללה אסר על טלפונים סלולריים בפגישות של פעילי חיזבאללה, הוא הורה כי מידע תנועות ותוכניות של חיזבאללה לעולם לא יועברו באמצעות טלפונים סלולריים, אנשי חיזבאללה נאלצו לשאת ביפרים בכל עת, ובמקרה של מלחמה ייעשה שימוש בביפרים כדי לעדכן את הפעילים ואת הלוחמים לאן להגיע.

במהלך הקיץ גדלו משלוחי הביפרים ללבנון, כאשר אלפים הגיעו למדינה וחולקו בין אנשי חיזבאללה ובני בריתם, כך מסרו שני גורמי מודיעין אמריקאים לעיתון. בעיני חיזבאללה הם היו אמצעי הגנתי, אבל בישראל, אנשי מודיעין התייחסו לביפרים כאל "כפתורים" שניתן ללחוץ עליהם כשהזמן נראה בשל, הרגע הזה, כך נראה, הגיע השבוע.

ביום שלישי ניתנה ההוראה להפעיל את הביפרים. כדי להפעיל את הפיצוצים, ישראל שלחה אליהם הודעה בערבית שנראתה כאילו הגיעה מההנהגה הבכירה של חיזבאללה. שניות לאחר מכן, לבנון הייתה בכאוס אדיר עם עשרות הרוגים ואלפי פצועים.

הונגריה טיוואן חיזבאללה מתקפת הביפרים נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}