י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ישראל הגישה לארה"ב

הצעה חדשה לעסקת חטופים הכוללת שחרור של כולם בפעימה אחת

בישראל הגישו מתווה חדש לארצות הברית שכולל שחרור כל החטופים בפעימה אחת ונותן מעבר בטוח מחוץ לרצועה למנהיג חמאס בעזה ובכירים אחרים בארגון הטרור

הצעה חדשה לעסקת חטופים הכוללת שחרור של כולם בפעימה אחת
תמונות החטופים על חומות העיר העתיקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישראל העבירה לארצות הברית הצעה חדשה לעסקה לשחרור החטופים. המתווה כולל שחרור כל החטופים בפעימה אחת, מעבר בטוח מחוץ לרצועה של מנהיג חמאס יחיא סינוואר וכל מי שירצה לצאת איתו, שחרור של אסירים פלסטינים, פירוז הרצועה והחלת מנגנון שליטה אחר בעזה, וסיום המלחמה. כך דווח היום (חמישי) בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב.

מתאם השבויים והנעדרים גל הירש נועד עם משפחות חטופים ועדכן אותם על ההצעה החדשה. בפגישה עם המשפחות אמר הירש כי המתווה הוצג במהלך פגישותיו בשבוע שעבר עם גורמים אמריקנים בבית הלבן ומחלקת המדינה של ארצות הברית. לפי מקורות שנועדו עם הירש, ההצעה כונתה "עסקת המעבר הבטוח".

בכיר ישראלי התייחס לנושא: "לאור הקשיים בהם נמצא המשא ומתן והשעון המתקתק של חיי החטופים, אנחנו מבקשים להציע "תוכנית משנית" (Plan B) שתקצר את השלבים, ותאפשר עסקה מהירה יותר. זה יקרה אם סינוואר ייצא ויביא סוף למלחמה. זה יאפשר לנו גם לעמוד במטרות המלחמה וגם למנהיגות חמאס בעזה לצאת בבטחה למקום בטוח".

בשבוע הבא יותר מ-30 בני משפחות חטופים צפויות להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם. המשפחות ייפגשו עם גורמים בין לאומיים כדי לקדם את נושא החטופים מעל בימת האו"ם.

חטופים עסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל ארה"ב ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}