י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"מסר נוראי לחמאס"

נתניהו תקף בחריפות את ר"מ בריטניה: "החלטותיו פוגעות בישראל"

ראש הממשלה נתניהו העניק ריאיון ל"דיילי מייל" הבריטי ותקף בחריפות את ראש ממשלת בריטניה ואמר: "ההחלטות המוטעות שלו לא ישנו את נחישותה של ישראל להביס את חמאס"

נתניהו תקף בחריפות את ר"מ בריטניה: "החלטותיו פוגעות בישראל"
נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: לע"מ

אמש (רביעי) פרסם ה"דיילי מייל" הבריטי ריאיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שבו הוא תוקף את מקבילו, ראש ממשלת בריטניה קיר סטרמר על השעיית 30 רישיונות ייצוא נשק מתוך למעלה מ-300 רישיונות.

"אחרי טבח חמאס ב-7 באוקטובר ממשלת בריטניה הקודמת תמכה בישראל באופן ברור", אמר נתניהו, והוסיף: "למרבה הצער, הממשלה הנוכחית שולחת מסרים מעורבים. היא אומרת שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה, אבל היא מחלישה את יכולתנו לממש את הזכות הזו, הן על ידי היפוך עמדתה של בריטניה לגבי ההאשמות האבסורדיות שהעלה התובע הבינלאומי של בית הדין בהאג נגד ישראל, והן על ידי חסימת מכירת נשק לישראל בזמן שאנו נלחמים נגד טרוריסטים ג'נוסיידים שביצעו את הטבח ב-7 באוקטובר".

בריאיון עם נתניהו שנערך לפני מספר ימים הוא הוסיף: "ישראל מנהלת מלחמה צודקת באמצעים צודקים, נוקטת צעדים חסרי תקדים כדי לא לפגוע באזרחים, ותומכת באופן מלא בחוק הבינלאומי"

לדבריו, "ממשלת בריטניה החדשה השעתה 30 רישיונות נשק לישראל, ימים לאחר שחמאס הוציא להורג שישה חטופים ישראלים - ושלחה מסר נוראי לחמאס. ההחלטות המוטעות הללו לא ישנו את נחישותה של ישראל להביס את חמאס, ארגון טרור ג'נוסיידי שרצח באכזריות 1,200 בני אדם ב-7 באוקטובר, כולל 14 אזרחים בריטים, וחטף 255 בני אדם, בהם חמישה בריטים".

עוד אמר נתניהו: "כפי שהעמדה ההרואית של בריטניה נגד הנאצים נתפסת כיום כחיונית בהבסת הברבריות, כך גם ההיסטוריה תשפוט את עמדתה של ישראל נגד חמאס וציר הטרור של איראן. ישראל תנצח במלחמה הזו ותבטיח את עתידנו המשותף״.

נתניהו תקף את החלטת בריטניה שלא להגיש הסתייגויות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג על צןןי המעצר נגדו ונגד שר הביטחון יואב גלנט ואמר: "ממשלת הלייבור החליטה לוותר על לאתגר את צווי המעצר המגוחכים של בית הדין הבינלאומי שביקש התובע להוציא".

לדבריו, "אם צווי המעצר יונפקו נגד מנהיגי הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, זה יסכן את יכולתן של כל הדמוקרטיות בעולם להילחם בטרור, כולל בריטניה. הנשיא ביידן ואחרים כינו את צווי המעצר הללו 'מקוממים'. ההאשמה הכוזבת של התובע כאילו מנהיג ישראל מרעיב בצורה מכוונת אזרחים היא השמצה שערורייתית שאי אפשר להסביר בשום דבר מלבד אנטישמיות, ותכתים לנצח את המוניטין של בית הדין הבינלאומי".

על האנטישמיות בבריטניה אמר: "בריטניה עדה לאנטישמיות חסרת בושה בקמפוסים שלה, במרכזי הערים שלה ובמקומות רבים במדינה. זה מדאיג. אני סומך ומצפה שההנהגה הבריטית תנקוט בצעדים הדרושים כדי לעקור את הנגע הזה".

 

 

 

בנימין נתניהו קיר סטארמר בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}