י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ניסיון לפישינג

ישראלים רבים קיבלו הודעות מזויפות "להיכנס למרחב המוגן"

מתחת ההודעה הופיע לינק זדוני שאין ללחוץ עליו. בצה"ל הבהירו כי פיקוד העורף לא עומד מאחורי ההודעות, ושהנושא נמצא בבדיקה. גולשים נוספים כתבו כי מדובר בניסיון לפישינג, וירוס או בוט איראני

ישראלים רבים קיבלו הודעות מזויפות "להיכנס למרחב המוגן"
אילוסטרציה צילום: unsplash

ישראלים רבים קיבלו החל משעות הערב אתמול הודעות SMS שקוראות להם להיכנס מיד למרחב המוגן, שנשלחו כביכול מפיקוד העורף, במה שנראה כמו מתקפת סייבר. ההודעה נשלחה מ-"OREFAlert", וכתוב בה: "התרעת חירום, יש להיכנס מייד לתרחב המוגן" (בעברית קלוקלת).

צילום מסךאחת ההודעות הזדוניות שנשלחו לישראליםצילום: צילום מסך

מתחת ההודעה הופיע לינק, וככל הנראה מדובר בלינק זדוני שאין ללחוץ עליו. בצה"ל הבהירו כי פיקוד העורף לא עומד מאחורי ההודעות, ושהנושא נמצא בבדיקה. "נכון לשעה זאת, אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף", נמסר מצה"ל.

צילום מסךאחת ההודעות הזדוניותצילום: צילום מסך

גולשים רבים פרסמו כי הם קיבלו את ההודעה. "קיבלתי הודעה כזו, נראית לא אמיתית. אולי חיזבאללה?", כתב אחד מהם. גולשים נוספים כתבו כי מדובר ב"ניסיון לפישינג, וירוס או בוט איראני או מתקפת סייבר כלשהי".

בהודעות נוספות נכתבו איומים נגד ישראלים והומלץ לאנשים להיפרד ממשפחתם. בווינט דווח, כי אחת מהן הגיעה כביכול מנסראללה מ"SyHaNasrala", שבה כתוב: "להיפרד מהאהובים שלך; אבל אל תדאג. אתה תחבק אותם בגיהנום בעוד כמה שעות".

 

איראן מלחמת חרבות ברזל נסראללה מתקפת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}