י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פאניקה ברחובות

הפיצוץ השני כלל יותר חומרי נפץ; בלבנון חוששים להצית סיגריה

לא ברור היכן רכש חיזבאללה את מכשירי הקשר. בחלק מהמקרים, החלק האחורי של המכשיר התפוצץ, מה שמעיד על עוצמת הפיצוצים. שריפות פרצו בלפחות 71 בתים וחנויות עלו באש. לא ברור היכן רכש חיזבאללה את מכשירי הקשר

הפיצוץ השני כלל יותר חומרי נפץ; בלבנון חוששים להצית סיגריה
נסראללה צילום: שאטרסטוק

מכשירי הרדיו שהתפוצצו אתמול לבנון היו גדולים וכבדים יותר מהביפרים שהתפוצצו ברחבי לבנון ביום שלישי, ובמקרים מסוימים הציתו שריפות גדולות יותר, כך לפי ניתוח של ה"ניו יורק טיימס".

המכשירים אתמול היו כבדים כמעט פי שלושה מהביפרים, הפיצוצים אתמול לא היו בכמות כמו הקודמים, אך הם הציתו שריפות גדולות יותר, מה שמרמז שיכול להיות שהכילו יותר חומרי נפץ.

משרד הבריאות הלבנוני מסר כי לפחות 20 בני אדם נהרגו ויותר מ-450 נפצעו אתמול. ביום שלישי נהרגו 12 בני אדם ונפצעו יותר מ-2,800.

מנגד באתר ווינט דווח הלילה, כי ההערכות בישראל הן שאומדן ההרוגים והפצועים מפיצוצי הביפרים שפרסמו הלבנונים נמוך משמעותית מהמציאות. ההערכה היא שיש עשרות רבות של הרוגים אם לא למעלה מכך.

שריפות פרצו בלפחות 71 בתים וחנויות עלו באש, כולל לפחות 18 מכוניות ואופנועים עלו באש, כך לפי נתוני ההגנה האזרחית הלבנונית.

לא ברור היכן רכש חיזבאללה את מכשירי הקשר. בחלק מהמקרים, החלק האחורי של המכשיר התפוצץ, מה שמעיד על עוצמת הפיצוצים, בעוד שבמקרים אחרים, החלק הקדמי של המכשיר ניזוק.

"ראיתי היום דברים שאפשר לראות רק בסרטים", אמר חוסיין עוואדה, בן 54, וסיפר איך צפה באדם שניסה לפנות את הכביש לאמבולנסים בביירות. הוא ראה אדם נפצע קשה כשהמכשיר בידו התפוצץ. "זה לקח שניות. הדבר פשוט התפוצץ לו בידיים", אמר. "אולי מחר גם מציתים יתפוצצו. אם אתה רוצה להדליק סיגריה, היא פשוט תתפוצץ לך ביד".

מועצת הביטחון של האו"ם תכנס ביום שישי אחר הצהריים ישיבת חירום כדי לדון בגל התקיפות של ישראל בלבנון, לפי סלובניה, המכהנת החודש בראשות המועצה. הישיבה לבקשת אלג'יריה, המדינה הערבית היחידה במועצה.

 

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מתקפת הביפרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}