י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נזקים קשים

בית כנסת עתיק ששוחזר לאחרונה ניזוק משיטפונות

בית כנסת עתיק ששוחזר לאחרונה בצ'כיה ניזוק משיטפונות שפרצו במספר מדינות באירופה. בית הכנסת בקרנוב נחנך ב-5 ביוני 1872. זאת הפעם השנייה ששטפונות פגעו בבניין

בית כנסת עתיק ששוחזר לאחרונה ניזוק משיטפונות
בית הכנסת שניזוק משיטפונות צילום: פדרציית הקהילות היהודיות בצ'כיה

בית כנסת בן שתי קומות ששוחזר לאחרונה בקרנוב, צ'כיה, על הגבול עם פולין, נפגע מהשטפונות ההרסניים שהרסו חלקים ממרכז אירופה. 

הפדרציה של הקהילות היהודיות בצ'כיה פרסמה תמונות המראות את בית הכמסת מוצף. כרגע אין מידע מלא על הנזק כי עדיין לא הספיקו לאמוד את הנזקים באופן מלא.

זאת הפעם השנייה ששטפונות פגעו בבניין, שכיום הוא חלק מפרויקט מורשת יהודית מחודשת בצ'כיה. בית הכנסת ששימש בעבר כארכיון ניזוק קשות במהלך השיטפון ההרסני ב-1997.

בית הכנסת בקרנוב תוכנן על ידי האדריכל ארנסט לצל ונחנך ב-5 ביוני 1872. זהו אחד משלושת בתי הכנסת הנותרים בפדרציה של הקהילות היהודיות בצ'כיה במחוז מוראביה-שלזיה.

גם מפעל חברת טבע, עם כ-1,600 עובדים המייצרים תרופות גנריות, תמציות צמחים ותכשירים נוספים, עם מחזור מכירות שיא של כ-2 מיליארד שקלים ב-2022, ניצב ממש על גדות הנהר שעלה על גדותיו ביום ראשון האחרון. 

לפי עדי ראייה, ביום שני היו מים בשטח החברה, אך החברה לא הוצפה. "למרות שחלק קטן משטחי החברה באזור השער הוצף במים מהכביש, החברה שלנו לא הפסיקה את הייצור בגלל השטפונות", אמר דובר טבע ולדימיר רשקה.

"ההצפות הקשו להרבה עובדים שלנו להגיע לעבודה. זו הסיבה שהחלטנו להשעות זמנית את הייצור במהלך סוף השבוע", הוא הוסיף.

צ'כיה בית כנסת שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}