ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"תצמצם בחצי"

תתכוננו לשלם הרבה יותר על שקיות החלב: התייקרות משמעותית ומחסור צפוי

המחסור בשקיות החלב, בעיקר לקראת החגים, צפוי להעמיק, כאשר המשמעות לצרכנים היא התייקרות נוספת. ככל הנראה, רבים יצטרכו לעבור לרכוש חלב בקרטון, שמחירו גבוה יותר בכ-18% מחלב בשקית

תתכוננו לשלם הרבה יותר על שקיות החלב: התייקרות משמעותית ומחסור צפוי
שקיות חלב צילום: קובי עוזיאלי

תנובה, מחלבת הענק הישראלית, הודיעה על צמצום נוסף בהיקף ייצור שקיות החלב, אשר צפוי להשפיע משמעותית על צרכנים. 

ע"פ הדיווח בynet, החברה, שבעבר הפעילה ארבעה קווי ייצור לחלב בשקיות, נותרה עם שני קווים בלבד לאחרונה, וכעת ידוע שהיא סוגרת את אחד מהם. בכך, תנובה תמשיך לייצר חלב בשקיות באמצעות קו אחד בלבד, המסוגל לייצר כ-750 אלף ליטר חלב בשבוע. המשמעות: צמצום של 50% בכמות החלב הזול ביותר המפוקח הנמכר ברשתות השיווק.

המחסור במוצרי חלב, בעיקר לקראת החגים, צפוי להעמיק, כאשר המשמעות לצרכנים היא התייקרות נוספת. ככל הנראה, רבים יצטרכו לעבור לרכוש חלב בקרטון, שמחירו גבוה יותר בכ-18% מחלב בשקית.

מצוקה בשוק החלב: מחסור לקראת החגים

בענף החלב יש חשש גדול מהשלכות המהלך של תנובה, במיוחד בתקופה זו, בה מחלבות רמת הגולן מאוימות על ידי מתיחות ביטחונית בצפון. שתי המחלבות הנוספות, טרה ושטראוס-יטבתה, נמנעות מלהשקיע במוצרים המפוקחים, מה שמוביל לעודף ביקוש על פני ההיצע. השוק המפוקח ממילא מתנהל בחסר, וההחלטה של תנובה עלולה לדרדר את המצב עוד יותר.

גורם בענף החלב הביע ספק לגבי האפשרות שהייצור יועבר לחלב בקרטון, בטענה שהקו החדש של תנובה עדיין לא פעיל באופן מלא, ואינו יכול להחליף את קו השקיות.

השפעה ישירה על כיס הצרכנים

המעבר לחלב בקרטון הוא לא רק עניין של נוחות, אלא גם של עלות. מחירו המפוקח של ליטר חלב 3% בקרטון עומד על 7.11 שקלים, בעוד מחירו של חלב זהה בשקית עומד על 6.21 שקלים בלבד. חלב 1% בקרטון נמכר במחיר של 6.70 שקלים, לעומת 5.67 שקלים לשקית – פער של 18%.

הפסקת ייצור השקיות, בשילוב עם המחסור הקיים, עלולים להוביל לכך שצרכנים רבים ייאלצו לשלם יותר עבור מוצרי החלב המפוקחים.

מחסור חלב תנובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}