י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הזירה הצפונית

פאניקה בלבנון, מחבלי חיזבאללה העיפו את המכשירים, הביפרים נקנו מחברת קש

מכשירי קשר נוספים של חיזבאללה התפוצצו היום בלבנון יום אחרי פיצוץ הביפרים אמול שהוביל לאלפי נפגעים, בהם הרוגים. כתב רויטרס בפרבריה הדרומיים של ביירות אמר כי ראה את אנשי חיזבאללה מוציאים בטירוף את הסוללות של כל מכשירי הקשר שעליהם שלא יתפוצצו, והשליכו את החלקים הרחק

פאניקה בלבנון, מחבלי חיזבאללה העיפו את המכשירים, הביפרים נקנו מחברת קש
משרדי חברת BAC Consulting בהונגריה כביכול ספקית מכשירי הקשר לחיזבאללה צילום: דב גיל-הר כאן 11

אחרי שמאות נפצעו בלבנון בסדרת פיצוצי מכשירי קשר זה היום השני ברציפות, גורם ישראלי בכיר אמר לווינט כי "מי שיכול לעצור את ההסלמה זה נסראללה, אם יודיע שהוא מוכן לקבל את המתווה האמריקני. אם לא - אנחנו מוכנים ללכת עד הסוף".

כאמור, אחרי "מבצע פיצוצי הביפרים" חסר התקדים שאירע אתמול ברחבי לבנון, הערב (רביעי) סביב השעה 17:00 שוב התרחשו פיצוצים, הפעם של מכשירי קשר בכמה אזורים בביירות ובדרום המדינה, כמו גם בבקעת הלבנון ובמוקדים נוספים.

רופאים בבית החולים האוניברסיטאי האמריקאי של ביירות, שבו מטופלים רבים מהקורבנות, קיבלו כמעט 200 חולים תוך שעתיים בלבד, אמר קצין הרפואה הראשי ל-CNN.

מתוכם, 140 עדיין מטופלים, ו-30 נותרו ללא מיטות. "היינו מתוחים עד הסוף וכמעט בתפוסה מלאה", אמר אדין. "אבל מצבם של החולים התייצב ולא מדובר בפציעות מסכנות חיים כרגע". 

על רקע הפיצוצים בלבנון, בהונגריה דווח היום כי כשהגיעו כתבים לבניין שבו רשומה חברת "BAC Consulting", שלכאורה סיפקה את מכשירי ה"ביפר" שהתפוצצו לחיזבאללה וגרמו לאלפי נפגעים, אישה שעובדת בבניין טענה בפניהם כי אנשי החברה לא נמצאים אף פעם במקום.

דב גיל-הר כאן 11BAC Consulting, ספקית מכשירי הקשר לחיזבאללהצילום: דב גיל-הר כאן 11

האישה הוסיפה כי הדואר לחברת BAC מגיע פעם בחודש. בנוסף דווח כי לפחות עסק אחד נוסף שיושב בבניין מציג את אותו מספר טלפון שרשום גם באתר של BAC. דב גיל-הר, כתב התאגיד לאירופה, תיעד את הבית שבו לכאורה היה משרד החברה שמכרה את המכשירים לחיזבאללה. אך מתברר כי אין שום חברה כזאת ומי שמכר את המכשירים לחיזבאללה, היא חברת קש.

תיעוד מ"המשרד" בהונגריה צילום: כאן חדשות

גורם שנחשף לפרטים על הגל השני של פיצוץ מכשירי הקשר של חיזבאללה בלבנון אמר לכאן חדשות: "מדובר במהלך משלים כדי לייצר תחושת נרדפות בקרב חיזבאללה - אך הסיפור הוא מה קורה מפה. בישראל לוקחים בחשבון שהדבר עלול להתגלגל למערכה".

כאמור מכשירי קשר נוספים של חיזבאללה התפוצצו היום בלבנון יום אחרי פיצוץ הביפרים אמול שהוביל לאלפי נפגעים, בהם הרוגים. עד כה, דווח על תשעה הרוגים ו-300 פצועים בפיצוצים החדשים, כך על פי משרד הבריאות הלבנוני.

אלכס קרופורד, כתבת הרשת הבריטית "סקיי ניוז", הייתה בהלוויה של ארבעה מחבלים שחוסלו אתמול בשורת פיצוצי הביפרים בלבנון, וחזתה בפיצוצי מכשירי הקשר של פעילים נוספים. "שמענו פיצוץ קטן", היא אמרה.

לדבריה, "יצאנו כדי לאתר את מקום הרעש ואנשים רצו. הם היו מכוסים בדם. היה דם במכונית. אדם אחר ברח בריצה והיה בלחץ. הוא אמר כי ווקי-טוקי התפוצץ. אז אנשי חיזבאללה אספו את המכשירים והוציאו מהם את הבטריות. הצלם שלנו הוקף על-ידי גורמי חיזבאללה כועסים, שדרשו ממנו להפסיק לצלם".

כתב רויטרס בפרבריה הדרומיים של ביירות אמר כי ראה את פעילי חיזבאללה מוציאים בטירוף את הסוללות של כל מכשירי הקשר שעליהם כדי שלא יתפוצצו, והשליכים את החלקים לתוך חביות מתכת.

צילום מסךכתב אל-ג'זירה מדווח כי המכשירים שהתפוצצו הם מסוג icomV82צילום: צילום מסך

הערוץ אל-מיאדין הלבנוני, הקשור לחיזבאללה, דיווח מגורמים ביטחוניים בלבנון כי כלל הביפרים שפוצצו אמש היו ממולכדים מבפנים מהמקור בו נשלחו, ומוסר כי הוטמנו בשנאי, וכי סוג חומר הנפץ הוא בלתי ניתן לגילוי בכל האמצעים הקיימים היום. לפי המקור, המוסד ואמ"ן הם העומדים מאחורי הפיצוצים, והם העבירו אות מרחוק באמצעות טכנולוגיה מפותחת שהפעילו את חומר הנפץ וגרמו לפיצוץ.

על רקע הפיצוצים סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי ממשלת גרמניה שמה את היתרי ייצוא הנשק לישראל "במצב המתנה". על פי אותו דיווח, מדובר בהיתרי ייצוא חדשים, צעד שנעשה בזמן שגרמניה מתמודד עם אתגרים משפטיים.

רשת CNN דיווחה כי גורמים ישראלים הודיעו לארה"ב שישראל עומדת לבצע פעילות בלבנון ביום שלישי, אך לא מסרו פרטים על מה שהם מתכננים, כולל בשיחה בין שר ההגנה לויד אוסטין לשר יואב גלנט לפנות בוקר ביום שלישי.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מתקפת הביפרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}