י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"החלטה מבישה"

העצרת הכללית של האו"ם אישרה את ההצעה הפלסטינית הקוראת לסנקציות על ישראל

העצרת הכללית של האו״ם אישרה את ההצעה הפלסטינית הקוראת לסנקציות ואמברגו נשק על ישראל. משרד החוץ מסר: "החלטת העצרת מתעלמת מהמציאות, מצרכיה הבטחוניים של ישראל ומהטרור נגד אזרחיה"

העצרת הכללית של האו"ם אישרה את ההצעה הפלסטינית הקוראת לסנקציות על ישראל
מליאת האו"ם צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

העצרת הכללית של האו״ם אישרה את ההצעה הפלסטינית הקוראת לסנקציות ואמברגו נשק נגד מדינת ישראל. בהצעה תמכו 124 מדינות, התנגדו 14 ו-43 נמנעו. 

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון הגיב להצבעה ואמר: ״זוהי החלטה מבישה שנותנת גיבוי לטרור הדיפלומטי של הרשות הפלסטינית. במקום לציין שנה לטבח בגינוי חמאס וקריאה לשחרור החטופים העצרת הכללית ממשיכה לרקוד לצלילי החליל של הרשות הפלסטינית שמגבה את רוצחי החמאס". 

משרד החוץ הישראלי הגיב לקבלת ההצעה הפלסטינית, ומסר: "התיאטרון הפוליטי ששמו העצרת הכללית קיבל היום החלטה מעוותת, מנותקת-מהמציאות, מעודדת טרור ופוגעת בסיכוי לשלום. כך נראה ניתוק, כך נראית פוליטיקה בינ״ל צינית". 

"החלטת העצרת הכללית מספרת סיפור חד-צדדי-בדיוני, שבו לא מתקיימות אינספור התקפות טרור רצחניות על אזרחי מדינת ישראל, שבו ילדים, נשים וגברים ישראלים לא נפלו קורבן לזוועות מחרידות שבוצעו על ידי ארגון הטרור חמאס בטבח ה-7 באוקטובר, שבו ישראל אינה מותקפת באופן יומיומי משבע חזיתות שונות - כולל עזה ויהודה ושומרון - על ידי ארגוני טרור המובלים על ידי איראן, ושבו אין זכויות היסטוריות של מדינת ישראל ושל העם היהודי בארץ ישראל. החלטת העצרת מתעלמת מהמציאות, מצרכיה הבטחוניים של ישראל ומהטרור נגד אזרחיה". 

עוד נמסר: "החלטת העצרת מעניקה רוח גבית ומחזקת את ארגון הטרור החמאס ואת מדינת הטרור איראן שעומדת מאחוריו. ההחלטה שולחת מסר כי הטרור משתלם ומניב החלטות בינ״ל. ההחלטה רק מעודדת את סרבנות החמאס ביחס לעסקה לשחרור החטופים ולהפסקת אש ומרחיקה את האפשרות לקיום עסקה כזו". 

 

הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}