י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דברים מקוממים

הפרשן הישראלי הבכיר יצא נגד הפיצוצים בלבנון וספג ביקורת, גם משמאל

פרשן גלי צה"ל ג'קי חוגי יצא נגד התקיפה המיוחסת לישראל: "אומת סטארט-אפ אלימה ומשחיתת פנים". כתב 'הארץ' הגיב: "דאגתך לראייתם ולכוויותיהם היא מטורללת לחלוטין"

הפרשן הישראלי הבכיר יצא נגד הפיצוצים בלבנון וספג ביקורת, גם משמאל
כניסה לגלי צה"ל צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

ג'קי חוגי, הפרשן לענייני הערבים של גלי צה"ל, עורר סערה כשיצא היום (רביעי) נגד תקיפת מחבלי חיזבאללה באמצעות מכשירי הקשר שלהם, המיוחסת לישראל וספג ביקורת מימין ומשמאל.

"חזבאללה ראוי לענישה על החורבן בגבולנו, אבל לא כזו", כתב חוגי. "מי שתכנן את המבצע ידע כי המטענים יתפוצצו בפרצופיהם, יכערו ויעוורו אותם. הוא ידע שאלף הפצצות יופעלו במרחב הציבורי בכל פינה. זו פעולה מתוחכמת ולא חכמה. בימים אלה דרושה לנו הכרעה, או לפחות שביב נחת, לא לעודד אותם לנקמה עזה".

לדבריו "נכון שאין מלחמות יפות, אבל גם לכיעור שהן יוצרות יש סולמות. מתקפת הביפרים היא מופע של טקטיקה ללא אסטרטגיה. היא תמונת ראי של ישראל בימים אלה, לטוב ולרע: אומת סטארט-אפ אלימה ומשחיתת פנים".

כתב המשטרה של הארץ, ג'וש בריינר כתב לו בתגובה: "הפוך. דווקא זו פעולה מאוד כירורגית ומדויקת נגד פעילי חיזבאללה, שפעילים בעיקר בטרור ורצח נגד יהודים. מכבדך אבל דאגתך לראייתם ולכוויותיהם היא מטורללת לחלוטין. להבא שנסתפק אולי בהערות לתיקים האישיים?"

כתב המשפט של כאן, אבישי גרינצייג הגיב: "היה אפשר לאסור על נסראללה לשחק ב-Xbox במשך שבוע. זו הייתה ענישה חינוכית ומרתיעה".

הכתב המדיני של ערוץ 14, תמיר מורג התלוצץ: "חשבנו שרק לנו יש יכולות סייבר, אבל הנה - חיזבאללה פרץ לחשבון של עיתונאי ישראלי".

גם שר התפוצות עמיחי שיקלי התייחס לדבריו המקוממים של חוגי: "תגיד אדון חוגי, עצרת רגע לחשוב על שנים עשר ילדים דרוזים שנקרעו לגזרים במג׳דל שמס, עשרות שנפצעו ומאות בני משפחה שעולמם חרב עליהם. עצרת רגע לחשוב על עוד אחד עשר אזרחים שנרצחו על לא עול בכפם מירי טילי נ״ט ומטחי טילים. עצרת לרגע לחשוב על הפגיעה החמורה בחייהם של תושבי הגליל העליון, מקיבוץ דן עבור לקריית שמונה, יפתח, אביבים ועד שתולה ושלומי.

עצרת לרגע לחשוב על העובדה שבשמונה לאוקטובר ארגון הטרור המתועב הזה פתח מיוזמתו במלחמה נגד מדינת ישראל, על העובדה שלא בחרנו במלחמה הזו? מתסכל מאד לראות כתב ישראלי, ועוד אחד שמתיימר להבין את האידיאולוגיה הרצחנית של הטרור השיעי, מדבר כסטודנט סגול שיער ועוטה כפייה בברקלי".

ג'קי חוגי חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מתקפת הביפרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}